COACH LOGIN
afslanktips

Afslanktips

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Misschien ben je aan de hand van de artikelen en tips op deze website nu begonnen met afvallen. Heel goed! De eerste stap van een nieuwe gezonde levensstijl is ingeslagen. Omdat deze weg zich kenmerkt uit meerdere ups and downs, willen we je in dit artikel nog een aantal afslanktips geven. Afslanktips die je gaan helpen bij het afvallen, maar ook bij het herpakken van jezelf indien je motivatie even zoek is.

Focus je op de lange termijn

Vandaag de dag heeft iedereen het druk en heeft elk mens weinig tijd. Dus wens je ook resultaat op de korte termijn. Dit is een van de afslanktips die we je op het hard willen drukken: focus je niet teveel op de korte termijn. Je moet je realiseren dat het gewicht dat je extra bij je draagt niet in 1 dag of 1 week erop is gekomen. Verwacht niet dat het er 5 keer sneller af zal gaan. Het gaat gelukkiger sneller eraf dan dat het erop is gekomen maar alsnog dien je wel geduld te hebben. Realiseer je dat het werken aan je gewicht ook een gezondere levensstijl met zich meebrengt en dat dit een process is waar je doorheen zult moeten gaan. Zeker in het begin zul je af en toe tegen een aantal zaken aanlopen die nieuw voor je zijn, maar dit alles is onderdeel van de reis die je doormaakt.

Honger jezelf niet uit

Indien je snel wilt afvallen zijn er korte termijn oplossingen zoals een crashdieet. Maar niemand wil alleen op de korte termijn er goed uit zien, toch? Realiseer je wat deze shortcuts doen voor je gezondheid en ook voor je gewicht. Ooit gehoord van het JOJO effect? Net als onze eerste afslanktip, is onze 2de afslanktip: honger jezelf niet uit en focus op de lange termijn. Eet voldoende koolhydraten, eiwitten en vetten en let op de hoeveelheid calorieen die je eet. Alleen een negatieve energiebalans, of een calorietekort kan tot gewichtsverlies leiden. Dit kan al door 200 kcal minder te eten dan dat je nodig hebt per dag. Eet ook meer eiwitten omdat deze je een verzadigd gevoel geven over een langere periode.

Succes moet je vieren

Het process naar een gezonder lichaam en je streefgewicht kenmerkt zich door ups and downs. Deze ups mag je vieren. Beloon jezelf als je een tussendoel hebt gehaald. Niet door jezelf direct naar de McDonalds te dragen, maar koop iets dat past bij jouw doel. Altijd al een supermooi rokje willen kopen, maar dat niet paste bij je oude gewicht? Nu is het tijd om jezelf te belonen. Altijd al een paar nieuwe laarzen gewild? Koop ze bij het behalen van je tussendoel. Je zult zien dat je uit gaat kijken naar het volgende doel dat je voor jezelf hebt gesteld. En dat je des te gemotiveerder zult zijn met het behouden van je nieuwe lichaamsgewicht.

One step at a time

Dat je bent begonnen met afvallen betekent niet dat je gelijk in zeven sloten tegelijk moet springen. Houd je nieuwe levenswijze behapbaar en doe niet meer dan je voeding en training aanpassen. Jezelf ook nog dwingen om allerlei andere gezonde dingen te doen kan leiden tot vertroebeling van je doelstelling en tot overkill. Doe wat je moet doen en haal daar je resultaat uit. Je zult zien dat na verloop van tijd dit jouw standaard levensstijl gaat worden. Indien je in een fase aanbelandt waarin je zonder na te denken de gezonde levensstijl blijft leiden, kun je weer nieuwe dingen toevoegen.

Yesterday you said… tomorrow

Doen! Gewoon doen! Of ophouden met klagen. Dit is onze laatste afvaltip. Wil je al een tijd afvallen en klaag je hier continu over? Dan is het nu tijd om te doen. Niet meer in de spiegel kijken en medelijden hebben met jezelf, maar de daad bij het woord voegen. Weet je niet hoe? Lees je in op deze site. Wil je hulp? Zoek een professionele personal trainer! Wil je niets doen? Ok, maar houd dan op met klagen.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie