COACH LOGIN
dr frank dieet zalm

Dr. Frank Dieet

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Net als het South Beach en Atkins dieet, is het Dr. Frank Dieet ontwikkeld door een dokter, in dit geval Frank van Berkum. In tegenstelling tot de andere 2 is het Dr. Frank Dieet ontwikkeld in Nederland en heeft ook hier aardig wat aandacht en volgelingen gekregen. Het dieet is low carb dieet en lijkt vrij veel op het Atkins dieet en andere low carb dieten. Wat kunnen de voordelen van dit dieet zijn voor jou en welke nadelen zien wij? Je leest het hier.

Het Dr. Frank Dieet

Het Dr. Frank Dieet is net als veel andere dieten gebasseerd op een dieet met een lage hoeveelheid koolhydraten. Het idee hierachter is dat je minder koolhydraten gaat eten en meer eiwitten. Eiwitten zijn goed voor het herstel en behoud van je spieren. Spieren vebruiken in ruststand ook energie en daarom is het van belang deze te behouden. Daarnaast geven eiwitten je een langer voldaan gevoel. Hierdoor ga je minder eten en val je af. Het Dr. Frank Dieet geeft aan dat je 1 kilo per week kunt verliezen als je op deze manier gaat leven.

Werking Dr. Frank Dieet

Het Dr. Frank Dieet is niet erg origineel en lijkt dus veel op andere low carb dieten. Wat deze dieten feitelijk doen is de hoeveelheid calorieen uit koolhydraten naar beneden bijstellen en de hoeveelheid van de andere macronutrienten gaat hierdoor omhoog. Eiwitten geven langer een verzadigend gevoel. Ze worden langzaam afgebroken door het lichaam en verbruiken bij dit process meer energie. Daarnaast behoud je met het eten van veel eiwit je spiermassa. Doordat je wel gewoon kunt eten is het Dr. Frank Dieet geen crashdieet.

Vanuit verschillende hoeken is er ook veel kritiek op het low carb dieet. Zo zou het consumeren van teveel eiwitten niet goed zijn voor mensen met nierproblemen. Daarnaast is het consumeren van veel vetten niet gezond voor het cholesterolgehalte. Om je niet teveel bloot te stellen aan eventuele schadelijke gevolgen van dit proteine dieet mag je het Dr Frank Dieet 10 weken achter elkaar volgen. Daarna dien je weer over te stappen op een reguliere voedingspatroon. Om na 3 maanden weer te mogen beginnen met het Dr. Frank Dieet.

Wat mag je eten

Zoals bij veel andere low carb dieten mag je bij het Dr. Frank Dieet de volgende zaken wel eten:

  • Proteine: Kipfilet, zalm, tonijn, rundvlees en witvlees.
  • Vetten: onverzadigde vetten, zoals olijfolie en kokosolie.
  • Groenten: salade, tomaat, komkommer, paprika, rucola, ijsbergsla, champignons

Bij het Dr. Frank Dieet mag je niet veel fruit eten. Fruit bevat fructose en dat is een vorm van koolhydraten. Fruit is gezond, maar in dit dieet mag je hier slechts 1 stuk van eten in 3 dagen.

Nadelen Dr. Frank Dieet

Zoals bij veel andere koolhydraat arme dieten is bij het Dr. Frank Dieet de focus veel op de macronutrienten gelegd proteine en vetten. Zaken als vitamines, mineralen, calcium worden zwaar onderbelicht waardoor het een minder gunstig effect kan hebben op de algehele gezondheid. Bij het Atkins Dieet, dat zich ook kenmerkt door weinig koolhydraten, wordt dit opgevangen door het aanbevelen van voedingssupplementen. Dit zouden wij ook willen aanbevelen bij het Dr. Frank Dieet.

Daarnaast is dit dieet wel goed vol te houden. Je hoeft alleen maar je koolhydraten te laten staan en je hoeft je verder geen zorgen te maken om de hoeveelheden en porties. Kleine concessies met grote consequenties. Want de populariteit van deze en andere low carb dieeten is voornamelijk te wijten aan het effect: het dieet werkt. Dus wil je dit dieet volgen, doe dat dan volgens de voorschriften en volg het gedurende de 10 weken en slik daarbij voldoende vitamines uit voedingssupplementen omdat je lichaam dit nodig heeft.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie