COACH LOGIN
snel afvallen

Hoe kun je snel afvallen

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Het lichaam heeft een bepaalde hoeveelheid calorieën nodig per dag om op een bepaald gewicht te blijven. Dit is je dagelijkse caloriebehoefte. Het staat voor het aantal calorieën dat je lichaam per dag nodig heeft om te functioneren, zoals bloed rondpompen, organen kunnen laten functioneren, tandenpoetsen en trainen. Calorieën worden door ons lichaam gebruikt voor energie, dus om bepaalde zaken te doen is energie nodig.

Snel afvallen

We voorzien ons lichaam van calorieën door middel van eten en drinken. Als we exact hetzelfde zouden consumeren dat we dagelijks nodig hebben zou ons gewicht exact hetzelfde blijven. Dus stel je caloriebehoefte per dag is 2500 calorieën en je consumeert 2500 calorieën, dan zou je gewicht niet veranderen. Alle calorieën die je tot je neemt worden namelijk verbrandt. Dit is hoe je op je huidige gewicht blijft, door je lichaam alleen de hoeveelheid calorieën te geven dat het nodig heeft.

Wanneer je meer calorieën eet dan je dagelijkse caloriebehoefte, zal het lichaam de overtollige calorieën opslaan als vet. Dus in hetzelfde voorbeeld, stel je lichaam heeft 2500 calorieën nodig en je consumeert 3000 calorieën. Hierdoor zal je gewicht aankomen. Je geeft je lichaam meer dan dat het dagelijks nodig heeft.

Het werkt ook de andere kant op. Wanneer je minder eet dan dat je dagelijkse caloriebehoefte zal je lichaam opgeslagen vetten omzetten in energie en ga je afvallen. Dus stel je neemt 2000 calorieën terwijl je lichaam 2500 calorieën nodig heeft, zal resulteren in gewichtsverlies.

Dus hoe kun je snel afvallen

  • Consumeer hetzelfde als je dagelijkse caloriebehoefte en je blijft op hetzelfde gewicht
  • Consumeer meer als je dagelijkse caloriebehoefte en je zal aankomen
  • Consumeer minder als je dagelijkse caloriebehoefte en je gaat afvallen.

Manieren om af te vallen

Dus wanneer je wilt afvallen zal je minder moeten eten dan je lichaam dagelijks nodig heeft. Om dit te realiseren zijn er meer manieren.

  1. Minder calorieën (dieet)
    De meest eenvoudige manier om te kunnen afvallen is om minder calorieën te eten. Als je lichaam 2500 calorieën nodig heeft per dag en je geeft het 2000 calorieën per dag, creëer je eigenlijk een calorietekort, waardoor je lichaam met minder energie op het huidige gewicht moet blijven. Dat betekent dat je gaat afvallen
  2. Meer calorieën verbranden
    De tweede manier om te kunnen afvallen is om meer calorieën te verbranden. Je lichaam heeft dagelijks een bepaalde hoeveelheid calorieën nodig om op gewicht te blijven en te functioneren. Stel dat je door middel van beweging, fitness of cardiotraining, ervoor zorgt dat je lichaam niet 2500 calorieën nodig heeft, maar 3000 en je neemt nog steeds 2500 calorieën tot je, dan zal dit leiden in een tekort in calorieën waardoor je gaat afvallen.
  3. Minder calorieën en meer beweging
    De derde en beste manier om te kunnen afvallen is om beide te combineren: minder ongezonde calorieën en meer gezonde beweging is de sleutel om snel en effectief te kunnen afvallen. Studies hebben bewezen dat mensen die een dieet volgen en aan beweging doen dit langer volhouden. Naast een gewichtsdoelstelling is het doen van bovenstaande twee manieren een stuk beter voor de algemene gezondheid.

 Snel afvallen met sporten

  • Het zal geen verrassing zijn dat je het tempo waarmee je kunt afvallen kunt versnellen wanneer je gaat sporten. Sporten is niet alleen goed om te kunnen afvallen maar heeft meer voordelen.
  • Je verbrandt calorieën. Dit is ideaal om je gewichtsdoelstellingen te behalen en te voorkomen dat je weer aankomt.
  • Het verbetert je lichaam. Kracht, uithoudingsvermogen, flexibiliteit en lenigheid worden allemaal verbetert wanneer je gaat sporten.
  • Je ontwikkelt meer spieren. Hierdoor krijg je meer kracht maar krijgt je lichaam eveneens meer vorm en ontwikkel je een goed figuur.
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie