COACH LOGIN
feestdagen

Tips om de feestdagen door te komen

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

December, de maand die in het teken staat van Sinterklaas, Kerst, Oud en Nieuw en gezellig samen zijn met familie en vrienden. En die gezelligheid gaat meestal gepaard met veel eten en drinken. Lastig als je een dieet volgt en/of op je gewicht wilt blijven letten. Wat kun je nou het beste doen zonder meteen het kerstdiner te skippen en die heerlijke oliebollen te laten staan? Je eet ze tenslotte niet elke maand.

Ga eerst eens na hoeveel feestdagen er nou in totaal zijn. Hoewel december een feestelijke maand is betekent dat niet dat het elke dag feest is. Stel je daar ook op in en denk niet: ‘ach, in december heeft het toch allemaal geen zin.’ Doe je dat wel, ja, dan zal je zeker wel een paar kilo aankomen. Dus als je alleen op de feestdagen zelf meer eet dan normaal dan is het allemaal goed onder controle te houden.

Zorg er daarnaast voor dat je beweegt. Misschien sport je tijdens de feestdagen minder dan normaal maar maak dan een lekkere wandeling na het eten. Nu is het niet zo dat je dan ook maar alles moet eten tijdens zo’n feestdag. Maak bewuste keuzes en kijk uit dat je niet de hele dag door aan het eten bent. Neem in plaats van toastjes en allerlei andere lekkere hapjes bijvoorbeeld een eiwit shake tussendoor. Misschien niet heel gezellig maar het is voor een goed doel! Daarnaast zorgt een eiwit shake ervoor dat je hongergevoel weg gaat doordat er veel proteïnen in zitten. Ga je voor een shake in plaats van een toastje met brie?

Kooptip

 

4 of 31 feestdagen

In de maand december word je overal geconfronteerd met eten en snoep. Oliebollenkramen, etalages vol met heerlijk zoete marsepein en schaaltjes met pepernoten. Wil je voorkomen dat je de hele maand door loopt te snoepen en overmatig eet? Beperk dit dan tot de daadwerkelijke feestdagen. De schade van een maand zondigen zal je heel wat meer inspanning en frustratie kosten dan dat je moet herstellen van 4 a 5 dagen niet op je eten gelet te hebben.

Matig met Alcohol

Ben je de maand december doorgekomen dan komen in januari de Nieuwjaars borrels. En waarschijnlijk heb je tijdens de feestdagen ook al meer alcohol gedronken dan dat je normaal zou doen. Realiseer je dat alcohol een echte dikmaker is en dat 1 glas al gauw 100 kilocalorieën bevat. Tip: een glas bruiswater met een beetje appelsap is ook heel gezellig en niemand die het verschil ziet.

Durf nee te zeggen

Houd altijd jouw doel voor ogen en weet dat je niet verplicht bent om overal aan mee te doen en alles hoeft te eten. Trek je niets aan van mensen die jou dan misschien ongezellig vinden. Denk er maar aan dat jij in januari niet al die extra kilo’s hoeft kwijt te raken!

Verleiding

Als je een chocoladeletter in je schoen hebt gekregen, leg deze dan in de kast. Als je wilt snoepen kun je toch echt beter een stuk fruit nemen.
Een stukje chocolade kan heus wel maar breek dan een stukje af en leg de rest dan weer terug zodat je niet in een keer de hele letter opeet.
Zet ook geen schalen met snoepgoed op tafel of op je bureau. Want ongemerkt blijf je daar toch uit graaien totdat… de schaal opeens leeg is.

Kook je eigen Kerstdiner

Heerlijk om bij anderen te eten of om uit eten te gaan. Je weet alleen vaak niet hoe producten bereid zijn en waarin ze bereid zijn.
Als je het leuk vind om zelf te koken waarom nodig je dan familie en vrienden niet bij jou uit voor een heerlijk, gezond diner?

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie