COACH LOGIN
Road2fit vlog2

BEHROOZ TANORIS ‘ROAD 2 ENERCUP’ 7 weeks out

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

In zijn ‘Road 2 Enercup’ volgen wij Behrooz Tanori in zijn voorbereiding op de Enercup 2015. Nog zeven weken te gaan…

Voorbereiding Enercup

Behrooz is personal trainer en co-founder van de online coaching community Road2fit. Dit jaar gaat hij meedoen aan de enercup in de klasse Mens Physiue, Dit wordt zijn tweede Mens physique wedstrijd. In zijn voorbereiding naar de Enercup neemt hij jullie mee in zijn voorbereiding. Hoe hij eet, hoe hij traint etc. Wekelijks zal hij met jullie meedelen hoe zijn week is gegaan. In de laatste week voor de wedstrijd krijgen we dagelijks te zien hoe Behrooz zich voorbereid naar de wedstrijd toe.’’ Daarnaast is Behrooz te volgen op Youtube via zijn kanaal: Road2fit

Statistieken

  • Naam: Behrooz Tanori
  • Gewicht: 85kg
  • Lengte: 1.76m
  • Vet%: 11%

Road2Enercup: 7 weeks out

We zijn alweer twee weken verder en 7 “weeks out”, dus weer tijd voor een update. Afgelopen twee weken gingen best goed. Soms door veel werken soms wat vermoeid, maar daar hebben we allemaal soms last van. Afgelopen week een check-up gehad met mij coach Raymond Simon. Beide zagen we goede vooruitgang, vetpercentage wordt minder en ik verlies niet heel veel gewicht en behoud nog best veel spiermassa. Sinds gisteren wat kleine veranderingen gemaakt in het voedingsschema om het vetpercentage in de komende weken nog meer te laten dalen.

Ook is mijn maatje en zakenpartner Hung Nguyen inmiddels begonnen met zijn “prep” voor de Ironman. Fijn om een trainingsmaatje naast me te hebben met dezelfde doelen en die me ook goed motiveert. In de afgelopen weken heb ik ook getraind met Peter de Gruyl, een andere atleet die in dezelfde klasse meedoet tijdens de Enercup en met niemand anders dan Sourousch Mosavi, Nederlands kampioen Mens Physique tot 1.75. Fijn om met zo iemand die wat meer ervaring heeft te trainen en ik heb wat goede tips van hem gehad voor het poseren. Alle trainingen kunnen jullie natuurlijk zien op de youtube kanaal van Road2fit waar ik een vlog bij hou iedere week.

Voeding

Sinds gister hebben we wat aanpassingen gemaakt in het voedingsschema, wat lager in calorieën en koolhydraten en iets meer witvis om het vetpercentage nog meer omlaag te laten gaan in de komende weken. Ook hebben we ervoor gekozen om nu zuivel te vervangen voor tartaar voor het slapen.

Het voedingsschema ziet er nu als volgt uit:

Schermafbeelding 2015-08-17 om 21.17.45

Schermafbeelding 2015-08-17 om 21.18.02

Supplementen:

  • Multivitamine (2 per dag)
  • BCAA (voor en na trainen, 10 in totaal)
  • Omega 3 (1 per dag)
  • Solgar enzymes (1 per dag)

Training

Krachttraining is eigenlijk nog hetzelfde deze komende twee weken, ik voel me goed bij deze methode en merk dat het goed werkt voor mij. Enige aanpassing die we in training hebben gedaan is meer cardio. Ik ga vanaf deze week vijf a zes dagen per week 50 min cardio doen op een laag tempo naast de krachttrainingen.

Humeur

Afgelopen week was het kermis hier in het stadje waar ik woon, veel verjaardagen, kermis borrels etc. Ik heb me hier sterk gehouden en netjes me maaltijden gegeten en water gedronken. Soms is het wel lasting maar als ik een doel heb dan ga ik ervoor en wil ik geen steekjes laten vallen.

Poseren

Het poseren begint steeds beter te gaan, maar er moet nog veel verbetering in komen. Vooral de routine van kwartslag draaien moet beter en soepeler. Aankomende weken ga ik ook wat extra lessen nemen bij Sourousch om het poseren helemaal goed erin te krijgen. Ik moet ook zeggen dat ik het moeilijk vindt om te kiezen welke houding nou het beste bij mij past.

Ik hoop dat jullie een goede beeld hebben bij hoe de komende twee weken voor mij eruit zien, mocht je vragen hebben stel ze hieronder en ik zal alles vragen beantwoorden.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Road2Fit

Hung en Behrooz zijn personal trainers, lifestyle coaches en de oprichters van ROAD2FIT. Zij delen met veel liefde hun passie voor een fitter en gezonder leven door middel van sport en voeding.

1 reactie

  1. marco op zegt:

    Hoe ziet joun eetschema eruit in de bulk ? 500 kcal boven onderhoud ? En heb je dan ook een macro verhouding van 50 30 20 ekv

Plaats een reactie