COACH LOGIN
Bodybuilder worden

Bodybuilder worden

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP
Bodybuilding is meer dan alleen het heffen van gewichten. Wil je bodybuilder worden, spiermassa opbouwen en echte spiergroei realiseren dan kan dat maar op 1 manier. Er moet de juiste soort van voeding en vitamines worden ingenomen. Je moet zwaar trainen met zware gewichten en je moet rusten, heel veel rusten. Daarom geldt ook het motto:

“Eat like a horse. Sleep like a baby. Grow like a weed”

(zie eventueel ook het artikel “Hoe word ik professioneel bodybuilder”)

Begin met bodybuilding voeding

De meeste bodybuilders eten veel magere eiwitten en complexe koolhydraten. Dit is noodzakelijk omdat je lichaam meer verbrandt door de trainingen. Als je veel traint maar niet goed eet verspil je je tijd en ga je nooit een grote bodybuilder worden. Ongeveer 85% van het succes om een bodybuilder te worden komt uit de voeding. Daarom moet het voedingsschema zorgvuldig worden opgesteld.

Kleine maaltijden zullen je metabolisme verhogen. Het is daarom raadzaam om 6 of 7 keer per dag te eten. Je voeding moet om de 3 uur tot je genomen worden, anders honger je uit en komt je lichaam in een katabolische staat waar het spiervezels verbrandt. Weightgainers en eiwitshakes kunnen helpen om ervoor te zorgen dat je om de 3 uur de juiste hoeveelheid eiwitten tot je neemt.

Neem supplementen

Wanneer je wilt groeien is voeding essentieel. Als je veel traint en je slaapt voldoende, maar je eet niet genoeg en je eet niet de juiste voeding dan ga je nooit groeien. Daarom gebruiken bodybuilders vaak supplementen in de vorm van eiwitten.

Intensiveer je training

Een bodybuilder traint voornamelijk op kracht en uithoudingsvermogen door voornamelijk met zware gewichten te trainen. De spieren groeien doordat ze elke keer weer harder werken dan de laatste training. Dit doe je door jezelf te dwingen om het gewicht en herhalingen te verhogen tijdens de training. De meeste bodybuilders trainen met sets van 6 herhalingen. Lage herhalingen zorgen ervoor dat je met zwaardere gewichten kunt trainen. Hogere herhalingen worden voornamelijk gebruikt om spierdefinitie te realiseren. Je moet de spieren continu op hun lazer geven zodat ze een nieuwe impuls krijgen om te groeien.

Pak je rust

Feit is dat je spieren niet groeien in de sportschool terwijl je traint, maar je groeit wanneer je slaapt. Rusten en slapen zijn de sleutel om te groeien. Daarom is 8 uur slaap per nacht essentieel. Zorg ervoor dat je de dag na je training de spieren ontziet die je getraind hebt. Zorg ervoor dat je goed eet en zorg ervoor dat je goed slaapt.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

1 reactie

  1. ik ben 15 jaar oud
    heb altijd interesse gehad om groot te worden en hou van het gevoel met de gewichten te drukken
    heeft iemand tips voor mij ?

Plaats een reactie