COACH LOGIN
bodybuilding tips

Bodybuilding tips

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De meest succesvolle bodybuilders en sporters hebben een aantal overeenkomsten waardoor ze succesvol zijn in wat ze doen. Wil jij het perfecte lichaam bouwen door middel van fitness, krachttraining of bodybuilding? Volg dan deze bodybuilding tips.

Bodybuilding tips

Zwaar trainen. Om te groeien zul je zwaar moeten trainen. Er zijn geen shortcuts naar succes. En magische trainingsschema’s of dieeten bestaan ook niet. Dus focus je op de gewichten en trainingen.

Zware oefeningen. Omdat de zware oefeningen vaak ook de meest effectieve zijn. Bodybuilders doen allemaal de deadlift, squat en bankdrukken. Gebruik deze zware oefeningen en je gaat zware progressie zien.

Uitvoering. Niet alleen om te groeien maar ook om blessures te voorkomen is de uitvoering van de oefening van belang. Wanneer je begint moet dit al meteen een aandachtspunt van je zijn, want wanneer je met zwaardere gewichten gaat trainen en je uitvoering van de fitness oefeningen is niet in orde zal je dit meteen gaan merken.

Luister naar je lichaam. Elk persoon is anders en dus ook elk lichaam. Van nature krijg je een basis set mee van je ouders waar je het mee moet doen. Herken wat goed werkt voor jou en bouw daar op door. Dit geldt voor training maar ook voor voeding.

Geen excuses. Maar dan ook echt geen excuses. Ga naar de sportschool. Pijntjes, krampjes en vermoeidheid zijn geen redenen om niet te gaan. Vind je innerlijke motivatie. Degenen die consistent naar de sportschool gaan zijn degenen die hun doelen weten te bereiken.

Weet wat je eet. Als je je lichaam voorziet van de juist bouwstoffen en brandstoffen zal de motor het beste lopen. Je moet weten wat en hoeveel je lichaam nodig heeft qua eiwitten, vetten en koolhydraten. Schattingen en alleen gezond eten is niet voldoende.

En vergeet niet dat de voorwaarde om te groeien de trainingsprikkel is, maar dat je daarnaast de juiste voeding moet nemen om de groei te bevorderen, zoals proteïne.

Blijf leren. Sta open voor nieuwe vormen van trainen, voeding en supplementen. Lees artikelen en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het vlak van krachttraining en bodybuilding.

Bodybuilding spiergroei per jaar

Je spieren groeien nooit oneindig door in een korte tijd. Er zijn grenzen aan de lichamelijke spiergroei. In het begin zal je sneller groeien dan wanneer je een aantal jaren bezig bent. Hieronder zie je een gemiddelde richtlijn wat je per jaar ongeveer aan spiergroei kunt verwachten.

Jaar 1 – 5 kilo spiergroei
Jaar 2 – 4 kilo spiergroei
Jaar 3 – 2 kilo spiergroei
Jaar 4 – 1 kilo spiergroei
Jaar 5 – 0,5 kilo spiergroei

Bovenstaande is niet bedoeld om een duidelijke grens aan te geven aan je spierontwikkeling. Dit verschilt per persoon en hangt af van veel factoren. Maar feit is dat de toename in spieren in het begin sneller gaat dan later wanneer je veel spiergroei hebt weten te realiseren. Dus het moge duidelijk zijn dat wanneer je veel spiergroei hebt weten te realiseren het later moeilijker wordt en een aggressieve bulk hier niet veel aan kan veranderen.

Heb jij nog meer bodybuilding tips? Laat het weten in de comments:

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie