COACH LOGIN
Phil heath

Phil Heath biografie dieet en schema

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Phil Heath heeft afgelopen weekend voor de derde maal op rij de hoogste titel binnen bodybuilding behaald: De mr. Olympia. Phil wordt ook wel “The Gift” genoemd vanwege zijn superieure genen, goede verhoudingen en volle spierbuiken. Phil won zijn eerste Mr. Olympia door zijn oud-mentor en vriend Jay Cutler van de troon te stoten.

Wie is Phil Heath

Voordat Phil begon met bodybuilding was hij al een atleet. Met basketbal verdiende hij een beurs voor de universiteit van Denver (1998-2002). Het waren nieuwe basketbalmaatjes die zelf ‘into’ bodybuilden waren die de interesse bij Phil Heath aanwakkerden. Hij had zelf nooit eerder over bodybuilding nagedacht, maar was voor een basketballer al aardig gespierd. De intensiteit en volharding die hem een studiebeurs opbrachten voor basketball, wendde hij nu aan voor bodybuilding. Het feit dat het verband tussen inzet en resultaat bij bodybuilding nog duidelijker was en de concurrerende instelling van zijn vrienden zorgde ervoor dat hij zijn training volledig op bodybuilding richtte. De resultaten die snel zichbaar werden, motiveerden alleen maar meer. Ook zijn voedingspatroon veranderde en hij ging regelmatiger en verstandiger eten.

Biografie Phil Heath

Eind 2002 begon hij met de voorbereiding op zijn eerste wedstrijd (NPC Northern CO. 2003). Hij fotografeerde zijn progressie zelf en boekte enorme resultaten dankzij het harde werk, maar ook door genetische voordelen. Hij won niet alleen in de beginners- en open klasse, maar won ook de overall 1e plaats! Door deze grote overwinning kreeg hij de smaak te pakken en hij ging nog meer en harder trainen en nog beter eten. Dit leide tot overwinningen bij de Mr. Colorado verkiezingen en de NPC Junior Nationals in 2005 (waarvan hij de 1e plaats een jaar eerder voorbij zag gaan door 1 punt verschil). In deze periode leerde hij door schade en schande dat hij bodybuilding net zo serieus moest nemen als basketball voorheen en dat hij niet alleen kon vertrouwen op genetische aanleg.

Zijn vriendschap met mentor Jay Cutler bracht hem in contact met Weider Health and Fitness en leverde een sponsoringscontract op. Datzelfde jaar (2005) deed hij mij aan de NPC USA’s voor zijn prof-licensie. Hij werd 1e en won zo zijn licensie als IFBB professional.

Lichaamsafmetingen

  • Armen: 55.9 cm
  • Benen: 81.3 cm
  • Kuiten: 51 cm
  • Neck: 47 cm
  • Middel: 73.7 cm

Bodybuilding carriere Phil Heath

Resultaten Phil Heath

Trainingsschema Phil Heath

Borst

* Incline Bench Press 4 X 10
* Flat Bench Press 4 X 10
* Decline Bench Press 4 X 10
* Flat Dumbell Flyes 4 X 10

Rug

* Pull-ups 5-7 Failure
* Bent over Rows 5 X 8-10
* Lat-Pulldowns 5 X 8-10
* Seated Low-Rows 5 X 10
* Hyperextensions 5 X 12 w/ weight
* Deadlifts 3 X 8-12

Biceps

* DB or Barbell Curls 4 X 10
* Preacher Curls 4 X 10
* Incline Curls 4 X 10
* Hammer Curls 4 X 10Triceps
* Pushdowns 4 X 10
* Skull Crushers 4 X 10
* Donkey Kickbacks 4 X 10
* Dips 3-4 Failure

Schouders

* Barbell Military Press 3 X 8-10
* Side Raises 3 X 8-10
* Front DB Raises 3 X 8-10
* Rear DB Raises 3 X 10
* DB Military Press 3 X 12
* Upright Rows 3 X 12

Benen/Hamstrings

* Back Squats 3 X 8-10
* Leg Press 3 X 10
* Leg-Extensions 4 X 10
* Hack Squats 3 X 10
* Walking Lunges 2 Down n’ back
* 45 degree Lunges 2 X 10 Hamstrings
* Standing Leg Curl 3 X 10
* Russian Deadlifts 4 X 10
* Lying-down Leg Curls 4 X 10
* Seated Leg Curls 4 X 10
* Ham n’ Glute Raises 5 X 10

Kuiten

* Standing Calve Raises 3 X 14-20
* Seated Calve Raises 3 X 12-20
* Seated Calve extensions 3 X 12-16
* Donkey Calve Raises 3 X 10

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie