COACH LOGIN
road2enercup

Road 2 Enercup: Laatste week wedstrijdvoorbereiding

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Road 2 Enercup: Laatste week wedstrijdvoorbereiding.‘’Behrooz is personal trainer en co-founder van de online coaching community Road2fit. Dit jaar gaat hij meedoen aan de enercup in de klasse Mens Physiue, Dit wordt zijn tweede Mens physique wedstrijd. In zijn voorbereiding naar de Enercup neemt hij jullie mee in zijn voorbereiding. Hoe hij eet, hoe hij traint etc. Wekelijks zal hij met jullie meedelen hoe zijn week is gegaan. In de laatste week voor de wedstrijd krijgen we dagelijks te zien hoe Behrooz zich voorbereid naar de wedstrijd toe.’’ Daarnaast is Behrooz te volgen op VLOG www.youtube.nl kanaal: Road2fit

Enercup 2015

Naam: Behrooz Tanori
Gewicht: 77.5kg
Lengte: 1.76m
Vet%: 5.8%

Het is alweer 29 september en dat betekent dat dit de laatste week is ter voorbereiding op de Enercup 2015! De laatste twee weken zijn heel goed gegaan en ik zit eigenlijk al op het vetpercentage waar ik ongeveer op wou zitten, rond de 5.8%. Dit is voor Mens Physique prima en op wedstrijddag zal het misschien nog wel onder de 5% komen omdat je dan ook vocht probeert te verliezen. De laatste week, ook wel peak weak, genoemd is erg belangrijk en kan bepalend zijn hoe je eruit ziet op het podium op wedstrijddag. Ik heb zaterdag de hele dag zoete aardappel gegeten, maar liefst 7 maaltijden met zoete aardappel 150/200gr per maaltijd. Eiwitten hebben we gehalveerd en de vetten hetzelfde gehouden. Ook heb ik bijna geen water gedronken om te kijken hoe ik hierop reageer en zondag was ik al een stuk harder en droger. Waarschijnlijk gaan we dit dus ook de zaterdag voor de wedstrijd doen.

Behrooz 1 week out

Voeding

Vanaf maandag ziet mijn schema er als volgt uit:

Maandag tot vrijdag:
Eten: proteïne 280gr, koolhydraten: 70gr, vetten: 60gr
Water: Begin maandag met vier liter en elke dag tot vrijdag doe ik een halve liter bij. Zaterdag vanaf 12.00uur geen water meer drinken tot aan de wedstrijd.
Sodium: Blijft hetzelfde tot donderdag vanaf hier sodium er volledig uit.
Zaterdag:
Eten: proteïne: 150/200g, koolhydraten 250/300gr, vetten: 70gr
Water: Vanaf 12.00uur geen water meer drinken tot aan de wedstrijd
Sodium: Helemaal sodium vrij op deze dag.
Zondag (wedstrijd dag)
Eten: Kleine porties beginnen om 06.00uur met wat witte rijst kip en rozijnen tot voor de wedstrijd om de 2 uur. Vlak voor de wedstrijd wat rijstwafels met rozijnen.
Water: Geen water tot na de westrijd.

Supplementen

  • Multivitamine (2 per dag)
  • Magnesium (1 per dag)
  • BCAA (14 per dag, 2 elke maaltijd)
  • Omega 3 (1 per dag)
  • Solgar enzymes (1 per dag)

Training

Training in de laatste week gaat op een lage intensiteit en doe ik fullbody bovenlichaam met 2 oefeningen voor elke spiergroep. Benen doe ik niet meer in de laatste week. Cardio blijft hetzelfde alleen op nog lager tempo 50/60% van maximale hartslag en geen HIIT cardio meer. Ik zal trainen tot donderdag en daarna niks meer doen tot aan de wedstrijd dag. Vooral veel rust houden in deze week.

Humeur

Humeur is goed en ik ben positief over me shape en ben erg tevreden met deze prep. Ik heb zin om daar te staan en ga alles geven om in de top 5 te komen.

Poseren

Poseren gaat goed ik doe dit nu elke dag 20/30 minuten. Ik probeer ook de bodybuilding poses elke dag nog te doen voor een goede mind/muscle connective.
Na de wedstrijd zal nog een verslag volgen over hoe het is gegaan de laatste week en natuurlijk hoeveelste ik ben geworden. Dit is natuurlijk een inschatting van hoe we de laatste week gaan indelen. Het zou best goed kunnen dat er hier en daar met eten wat afgewesseld gaat worden met name met de carbs voor de wedstrijd dag. Dit kunnen er meer zijn als de pomp in de spieren niet goed is.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Kenneth Nwosu

Kenneth Nwosu is gecertificeerd fitness-docent, natural bodybuilder en docent Ryukyu Kobujutsu (Japanse Krijgskunst). Als hoofdredacteur van FITsociety schrijft hij uitvoerig over alles met betrekking tot fitness, bodybuilding, voeding en supplementen.

Plaats een reactie