COACH LOGIN
droog trainen schema

Droog trainen schema

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De beste oefeningen om spieren te laten groeien en vet te verbranden? Die bestaan niet. De basis van droog trainen komt neer op voornamelijk het aanpassen van je voedingspatroon en dan met name de hoeveelheid calorieën en de samenstelling van de macronutrienten. Om spierdefinitie te ontwikkelen moet je zorgen dat je vetpercentage afneemt zodat je de opgebouwde spiermassa beter zichtbaar kunt maken.

Droog trainen schema

Omdat droog trainen veelal een kwestie van voeding is en niet zozeer van training is er ook geen specifiek fitness schema wanneer je wilt droog trainen. Wanneer je met voldoende gewicht en intensiteit traint en in een rep range van 8 tot 12 herhalingen zit, met voldoende progressive overload is de kans groot dat je weinig aanpassingen hoeft te doen aan je trainingsschema. Meer herhalingen doen wanneer je wilt droog trainen is een fabel en alle wetenschappelijke onderbouwing voor die theorie ontbreekt.

Realiseer je wel dat het doel van droog trainen neerkomt op afvallen. Het is niet leuk om je gewicht naar beneden te zien gaan maar het is wel het doel: immers, anders kun je nooit de spierdefinitie meer tonen en je sixpack zichtbaar krijgen. Lees voor meer informatie ons artikel: wat is droog trainen

Voordat je van start gaat dien je eerst te weten wat je vetpercentage is. Daarmee kun je meten of je goed op weg bent. Het meten van je vetpercentage op een weegschaal is vaak niet accuraat genoeg. En alleen afgaan op je gewicht is al helemaal niet voldoende.

Wil je je vetpercentage meten zonder gebruik te maken van ingewikkelde tabellen? Er zijn vetpercentage meters die werken op de manier zoals de huidplooimeting, maar die de berekening doen voor jou, zoals de FatTrack GOLD Digital Body Fat Caliper.

Droog trainen schema en je gewicht

Het is belangrijk om je gewicht in de gaten te houden. Wanneer je geleidelijk, laten we zeggen tussen de 0,5 kg en 1kg per week naar beneden gaat in gewicht is de kans groot dat je op de juiste weg zit. Dit kun je pas met zekerheid stellen zodra je je vetpercentage meet. Is je vetpercentage gedaald ten opzichte van toen je begon? Dan zit je goed.

Indien je niet in gewicht naar beneden gaat hoeft dat niet te betekenen dat je op de verkeerde weg zit. Er zijn scenario’s bekend van mensen die niet goed aten en pas wanneer ze op hun voeding gingen letten bij het droog trainen de spieren pas begonnen met groeien. Dit kan komen door een betere verdeling van de macro nutrienten. Indien je niet afvalt in kilogrammen maar je gaat wel naar beneden in vetpercentage dan hoef je je geen zorgen te maken. Gaat je lichaamsgewicht niet naar beneden en je vetpercentage ook niet? Dan zit je waarschijnlijk te hoog met je calorie inname.

Indien je wilt weten hoeveel calorieen je nodig hebt als je wilt droog trainen en uit welke voedingsstoffen deze moeten bestaan, lees ons artikel: hoe word je droog

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie