COACH LOGIN
Hip Adductor Machine

Adductor Machine

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Adductor Machine is een oefening gericht op het trainen van de binnenkant van de bovenbeenspieren.

Adductor Machine

  • Primaire spiergroep: Binnenkant bovenbenen
  • Secundaire spiergroep: Geen
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Adductor Machine
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Binnenkant Bovenbenen

De spieren die zorgen voor adductie en flexie (buigen) van de bovenbenen zijn: Pectineus, Adductor Brevis, Adductor Longus, Adductor Magnus en de Gracilis.

Uitvoering Adductor Machine

  1. Neem plaats op de machine en zorg dat de benen naar buiten zijn gepositioneerd en plaats de voeten op de steunen.
  2. Haal de beveiliging van de machine en beweeg de benen naar binnen toe.
  3. Laat ze daarna gecontroleerd weer terugzakken naar buiten.
  4. Herhaal voor het aantal gewenste repetities en zet de beveiliging weer terug.

Adductor Machine techniek

Deze oefening kan ook worden uitgevoerd op een kabelmachine, met enkelgewichtjes en met een elastische band. De tegenovergestelde oefening is de Abductor Machine en dit is een oefening voornamelijk gericht op de middelgrote en kleine bilspieren.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat