COACH LOGIN
Band Back Fly

Band Back Fly

5/10 sterren
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Reverse flys, ook wel gespeld als flyes of flies zijn effectieve oefeningen gericht op de spieren die zich aan de achterkant van de schouders bevinden. De achterste deltoids zijn de belangrijkste spieren van de achterkant van de schouders. Met de reverse flys train je de schouders, maar ook de rug, trapezius en triceps. Een variant op de reverse fly is de band back fly, waar je de oefening uitvoert met gebruik van weerstandsbanden. Dit maakt de oefening geschikt om overal uit te voeren, ook onderweg of tijdens je vakantie.

Band back fly

  • Primaire spiergroep: Schouders
  • Secundaire spiergroepen: trapezius, rug
  • Oefening type: Kracht
  • Benodigdheden: Bands
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Uitvoering Band Back Fly

  1. Begin met je armen op de hoogte van je taille met je armen gestrekt
  2. Sta recht voor de machine, houdt je voeten bij elkaar, span je buikspieren aan en houdt je knieën licht gebogen.
  3. Maak een langzame en gecontroleerde zodat je armen parallel zijn met je zijkant van je lichaam.
  4. Voer deze beweging geconcentreerd en gecontroleerd uit
  5. Zodra je de eindpositie bereikt, houdt dit even vast zodat je de rug goed aanspant.

Band Back Fly Techniek

  • Er zijn verschillende weerstandsbanden waar je deze oefening mee kunt uitvoeren. Kies een weerstandsband waarmee je de oefening goed kunt uitvoeren.
  • Trainen met weerstandsbanden kunnen je intensiever maken door de oefening langzamer uit te voeren.
  • Zorg ervoor dat je controle houdt over de hele range van de oefening
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

1 reviews

5/10 sterren
  1. henkjoop op zegt:

    ik vind deze oefening heel plezant, maar ik vind deze oefening meer voor rugspieren.

    5/10 sterren
    Effectiviteit
    Moeilijkheid
    Resultaat

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat