COACH LOGIN
Barbell Hammer Curl

Barbell Hammer Curl

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Barbell Hammer Curl is een oefening vooral gericht op het trainen van de Biceps. Daarnaast wordt door de neutrale handpositie ook de Brachioradialis getraind, zoals bij overige Hammer bewegingen.

Barbell Hammer Curl

  • Primaire spiergroep: Biceps
  • Secundaire spiergroep: Onderarmen
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Hammer Bar
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Biceps Brachii, Brachialis, Brachioradialis

De Biceps Brachii bestaat uit 2 delen (lang en kort hoofd) en heeft als functie het buigen (flexion) en het naar binnen indraaien van de onderarm (supination). Het lange gedeelte (lateraal gelegen) van de Biceps Brachii kan ook zorgen voor het buigen (flexion) van de arm. Een andere spier die onder de Biceps Brachii ligt is de Brachialis en deze heeft als functie alleen het buigen van de onderarm, maar is daarmee wel de meest krachtige buiger van de onderarm. De Brachioradialis zorgt ook voor een buiging van de onderarm.

Uitvoering Barbell Hammer Curl

  1. Pak de Hammer Bar vast met een neutrale greep (handpalmen naar elkaar toe).
  2. Ga rechtop staan met de benen op schouderbreedte en buig iets door de knieën (span de buikspieren aan).
  3. Breng de Bar nu zo ver mogelijk omhoog.
  4. En laat de Bar gecontroleerd weer naar beneden zaken.
  5. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

Barbell Hammer Curl techniek

Zoals bij alle biceps oefeningen, zorg ervoor dat je bovenlijf niet mee naar achteren beweegt. Daarnaast wil je de ellebogen stabiel naast het lichaam houden. Dit alles om smokkelen te voorkomen.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat