COACH LOGIN
cable crossover

Cable Crossover

10/10 sterren
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP
De cable crossover is een mooie variatie om je borst te trainen met behulp van de kabelmachine. Met deze oefening train je naast je borst, je schouders, je triceps en een groot deel van je buikspieren.
De cable crossover kun je op verschillende manieren uitvoeren zodat je de focus kunt leggen op de bovenkant van je borst, de onderkant van je borst of het midden van je borst. Een belangrijk punt bij deze oefening is dat de cable crossover een isolatie oefening is, dus voer deze uit nadat je de zwaardere sets voor je schouders hebt gedaan.

Cable Crossover

  • Primaire spiergroep: Borst
  • Secundaire spiergroepen: schouders, triceps
  • Oefening type: Compound
  • Benodigdheden: Kabel
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

cable crossover

Uitvoering Cable Crossover

  1. Ga met je voeten iets breder dan schouderbreedte uit elkaar staan met je rug naar de kabel machine. Selecteer een licht gewicht, pakt de handgrepen, en ga vervolgens de handgrepen naar voren buigen en houd je armen uit naar de zijkant van je lichaam met licht gebogen ellebogen.
  2. Adem in en houd je buikspieren gespannen. Breng vervolgens je armen naar de voorkant van je borst. Zorg ervoor dat je polsen, ellebogen en schouders in dezelfde lijn lopen tot het midden van de oefening.
  3. Houd de positie voor aan je borst een seconde vast en focus je op de spiercontractie in je borstspieren. Breng je handen gecontroleerd terug in de beginpositie. Strek je borst om ervoor te zorgen dat je schouders ontspannen zijn en houd je rug recht.
  4. De techniek is erg bepalend voor deze oefening, dus zorg ervoor dat je die onder de knie hebt.
  5. Focus op de spiercontractie wanneer je de oefening uitvoert en maak gebruik van de volledige lengte van de rep om op die manier je borstspieren volledig te stretchen en te belasten.
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

1 reviews

10/10 sterren

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat