COACH LOGIN
Cable Front Raise (one arm)

Cable Front Raise

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Cable Front Raise is een schouder oefening die vooral gericht is op het voorste hoofd (Clavicular) van de schouderspier. Daarnaast wordt het bovenste deel van de borstspier meegetraind. De Cable Front Raise kan zowel met één arm als met beide armen worden uitgevoerd. Een prima oefening om de schouders te trainen.

Cable Front Raise

  • Primaire spiergroep: Schouders
  • Secundaire spiergroep: Geen
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Kabelmachine
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

De Schouders: Deltoid

De Schouderspier bestaat uit 3 verschillende hoofden. Er is een Clavicular (voorste) hoofd een Acromial (middelste) hoofd en een Scapular (achterste) hoofd.
De voornaamste functie van het voorste hoofd (Clavicular) is het voorwaarts kantelen van de arm en het naar binnen draaien van de arm.
De voornaamste functie van het middelste hoofd (Acromial) is abductie van de arm oftewel het zijwaarts naar boven brengen van de arm tot 90 graden.
De voornaamste functie van het achterste hoofd (Scapular) is het achterwaarts kantelen van de arm en het naar buiten draaien van de arm.

Uitvoering Cable Front Raise

  1. Ga met je rug naar een kabelmachine toestaan en maak een handvat vast aan de onderste katrol (voor 1 arm) of maak een lange rechte stang vast aan de onderste katrol (voor 2 armen tegelijk).
  2. Je arm wijst naar de grond en je hebt de handvast vast in een bovenhandse greep.
  3. Zak iets door de knieën en span de buikspieren aan.
  4. Breng nu je arm naar boven (houdt de elleboog altijd iets gebogen) tot aan een hoek van ongeveer 90 graden (parallel aan de vloer).
  5. Breng nu de arm rustig weer naar beneden en herhaal voor het aantal gewenste repetities.
  6. Wanneer je iedere arm apart traint dan wissel je van arm en voer je de oefening nogmaals uit.

Cable Front Raise techniek

Dit is een goede oefening om het voorste deel van de schouders te trainen. Zorg ervoor dat je ook iets door de knieën buigt en dat de buikspieren zijn aangespannen. Dit alles om een goede houding te realiseren.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat