COACH LOGIN
Cable Hip Adduction

Cable Hip Adduction

6/10 sterren
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Cable Hip Adduction is een oefening speciaal gericht op het trainen van de binnenkant van de bovenbeenspieren.

Cable Hip Adduction

  • Primaire spiergroep: Binnenkant bovenbenen
  • Secundaire spiergroep: Geen
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Kabelmachine en een enkelband
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Binnenkant Bovenbenen

De spieren die zorgen voor adductie en flexie (buigen) van de bovenbenen zijn: Pectineus, Adductor Brevis, Adductor Longus, Adductor Magnus en de Gracilis.

UitvoeringĀ Cable Hip Adduction

  1. Ga bij een kabelmachine staan met een enkelband om.
  2. Maak de enkelband vast aan de onderste katrol van de kabelmachine.
  3. Plaats je hand op de steun en plaats de andere hand in de zij.
  4. Stap weg van de kabelmachine.
  5. Steun vooral op de voet die los is van de kabelmachine.
  6. Laat het andere been nu gecontroleerd naar de kabelmachine getrokken worden.
  7. Breng het been nu naar voren en laat het voorlangs het andere been gaan.
  8. Laat het been weer terugzakken naar de beginpositie en herhaal voor het aantal gewenste repetities.
  9. Verwissel nu van been en voor de oefening opnieuw uit.

Cable Hip Adduction techniek

Deze oefening kan ook worden uitgevoerd op een machine genaamd de Adductor Machine. Ook kunnen er enkelgewichtjes worden gebruikt of elastische banden. De tegenovergestelde oefening is de Cable Hip Abduction en dit is een oefening voornamelijk gericht op de middelgrote en kleine bilspieren.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californiƫ en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

1 reviews

6/10 sterren

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat