COACH LOGIN
Cable lateral leg Raise

Cable Lateral Leg Raise

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Cable Lateral Leg Raise is een oefening gericht op het trainen van de abductor spieren. Dit zijn de spieren aan de buitenkant van de bovenbenen, ook wel de kleine (Gluteus Minimus) en middelgrote (Gluteus Medius) bilspieren genaamd en de Tensor Fasciae Latae.

Cable Lateral Leg Raise

  • Primaire spiergroep: Buitenkant bovenbenen en billen
  • Secundaire spiergroep: Geen
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Kabelmachine met enkelband
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Buitenkant bovenbenen en billen

De Gluteus Medius & Gluteus Minimus zijn gesitueerd onder de grote bilspieren (Gluteus Maximus) en hebben als functie abductie (naar buiten heffen) en inwaarts roteren (internal rotation) van de bovenbenen.

De Tensor Fasciae Latae heeft dezelfde functie als de Gluteus Medius & Gluteus Minimus dus abductie en inwaarts roteren van de bovenbenen.

UitvoeringĀ Cable Lateral Leg Raise

  1. Ga met je zij naar een kabelmachine toestaan.
  2. Maak de enkelband vast aan het buitenste been. En maak de enkelband vast onderaan de katrol van de kabelmachine.
  3. Steun op het been dat dichtbij het kabelmachine staat.
  4. Hef nu het andere been zijwaarts omhoog zo ver als mogelijk.
  5. En laat het been rustig weer terugzakken naar de beginpositie.
  6. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities en draai vervolgens om en maak het andere been vast aan de kabelmachine en herhaal de oefening.

Cable Lateral Leg Raise techniek

De Abductie van de bovenbenen kan ook worden getraind op een toestel genaamd de Abductor Machine. Ook is er een fitnesstoestel waarop je de beweging staand kunt uitvoeren genaamd de Machine Lateral Leg Raise. Dit zijn populaire oefeningen voor vrouwen om de bovenbenen en billen te trainen.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californiƫ en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat