COACH LOGIN
upright_row

Cable Upright Row

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De upright row kan op verschillende manieren uitgevoerd worden: met dumbbells, barbells of met kabels en is een prima manier om de trapezius en schouders te trainen. De Cable Upright Row voer je uit op een pulley cable machine. De oefening voer je haast identiek uit als met de andere varianten. Laat de stang van de kabel op je benen rusten als je gaat beginnen. Pak de stang met je handpalmen naar beneden, niet breder dan schouderbreedte. Buig je armen lichtjes en til vervolgens het gewicht omhoog.

Cable Upright Row

  • Primaire spiergroep: schouders
  • Secundaire spiergroepen: trapezius
  • Oefening type: compound
  • Benodigdheden: pulley machine
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Uitvoering Cable Upright Row

Til de stang langzaam omhoog en houd je handen in dezelfde positie als de beginhouding. Beweeg de stang omhoog tot vlak onder je kin. Adem uit wanneer je het gewicht omhoog tilt. Nadat je de stang tot aan je kin hebt getild pauzeer je even en adem je in om vervolgens het gewicht weer gecontroleerd naar beneden te laten.

Belangrijk is dat je niet met je rug gaat bewegen bij de opwaartse beweging. Het is vrij verleidelijk om achterover te leunen en om op die manier meer gewicht te gebruiken maar dit komt noch de spiergroei of krachttoename die je beoogt ten goede.

 Cable Upright Row tips

  1. Focus op je ellebogen. Deze bepalen voor een groot deel de oefening. Houd deze hoger dan je onderarmen, net als bij de barbell upright row.
  2. Leun niet achterover of voorover. Achterover leunen kan de oefening makkelijker maken en voorover leunen kan blessures veroorzaken.
  3. Houd het gewicht bovenin vast als je meer intensiteit wilt. En beweeg het gewicht langzamer naar beneden.
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat