COACH LOGIN
Close Grip Push Up

Close Grip Push Up

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Close Grip Push Up is een oefening gericht op het trainen van de Triceps. Een normale push up is een borstoefening maar door de handen dichter bij elkaar te plaatsen nemen de Triceps het grootste deel voor hun rekening. Uiteraard zijn de borst en schouders nog steeds actief.

Close Grip Push Up

  • Primaire spiergroep: Triceps
  • Secundaire spiergroep: Borst, Schouders
  • Oefening type: Compound oefening
  • Benodigdheden: Lichaamsgewicht
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Triceps Brachii (long, lateral & medial head)

De Triceps (driehoofdig) heeft als functie het strekken van de onderarm. Het lange hoofd speelt ook een rol in het strekken van de (boven) arm en adductie van de (boven) arm. De Biceps Brachii zorgt voor een buiging van de onderarm waardoor dit de antagonist is van de Triceps.

Uitvoering Close Grip Push Up

  1. Neem een Push Up positie aan en plaats de handen dit keer dichterbij elkaar dan schouderbreedte.
  2. Laat jezelf zakken totdat je borst bijna de grond raakt.
  3. Duw jezelf nu weer omhoog.
  4. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

Close Grip Push Up techniek

Deze oefening is makkelijker uit te voeren wanneer je de oefening vanaf je knieën uitvoert i.p.v. de tenen. Deze oefening is zwaarder te maken door bijvoorbeeld je voeten op een verhoging (fitnessbank) te plaatsen en hem dan uit te voeren. Zorg ervoor dat de ellebogen mooi naar binnen blijven, zodat het een Triceps oefening blijft.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat