COACH LOGIN
Dips Chest Version

Dips Chest Version

10/10 sterren
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Dips Chest Version is een oefening vooral gericht op het trainen van de borstspieren. Er is ook sprake van Triceps Dips en dan wordt vooral de triceps getraind. Het heeft eigenlijk gewoon te maken met de uitvoering van de oefening. Wanneer je met je bovenlichaam meer naar voren hangt ligt de nadruk vooral op de Borst. Zou je rechtop gaan zitten met de ellebogen smal dan train je vooral de triceps.

Dips Chest Version

  • Primaire spiergroep: Borst
  • Secundaire spiergroep: Schouders, Triceps
  • Oefening type: Compound oefening
  • Benodigdheden: Dip Machine / 2 bars
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Gevorderd

Pectoralis Major

De grote borstspier bestaat uit 2 hoofden (Clavicular & Sternal Head). En deze spieren hebben als functie het naar voren heffen van de arm (flexion), adductie van de arm en het inwaarts roteren van de arm.

Uitvoering Dips Chest Version

  1. Pak beide bars vast en strek je armen uit en haal je benen van de grond/voetsteunen af.
  2. Hang nu iets voorover (30 graden) met je borst en laat jezelf rustig zakken.
  3. Kom omhoog en breng jezelf nu terug naar de begin positie.
  4. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

Dips Chest Version techniek

Deze oefening kan makkelijker worden gemaakt met behulp van een spotter. Wanneer iemand je onderbenen rustig mee naar boven begeleid dan wordt de oefening makkelijker. Ook is het mogelijk om te dippen op een assisted dip machine deze machine gebruikt gewicht om je bovenlijf mee omhoog te duwen. Mensen die geen moeite hebben met de oefening kunnen de oefening zwaarder maken met behulp van een riem om de heup en het bevestigen van gewichtsschijven aan de riem.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

1 reviews

10/10 sterren
  1. Melvin op zegt:

    zeer goede oefening, omdat het een oefening is met lichaamsgewicht maakt het ook nog eens een moeilijke workout.

    10/10 sterren
    Effectiviteit
    Moeilijkheid
    Resultaat

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat