COACH LOGIN
Dumbbell Bench Press

Dumbbell Bench Press

8/10 sterren
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP
De Dumbbell Bench Press, is een populaire oefening waarmee je je borst traint. Het is een goed alternatief voor de bekende oefening bankdrukken.  De Dumbbell Bench Press wordt uitgevoerd met 2 dumbbells op een plat trainingsbankje, hierdoor moet je ook zorgen voor balans wat nog een extra prikkel is voor je spieren. Een andere variant is de Incline Dumbbell Press, waarbij je de rug leuning van het trainingsbankje iets kantelt.
Een vaak gemaakte fout is dat bij de Dumbbell Bench Press de ellebogen niet ver genoeg zakken. Je moet deze voorbij de hoogte van het trainingsbankje laten zakken.

Dumbbell Bench Press

  • Primaire spiergroep: Borst
  • Secundaire spiergroepen: Schouders, triceps
  • Oefening type: Compound
  • Benodigdheden: Dumbbell
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Gevorderd

Instructies Dumbbell Bench Press

  • Start met het pakken van de dumbbels met het gewicht dat je aankan, houdt deze aan de zijkant van je lichaam en ga dan zitten op het trainingsbankje
  • Til de gewichten op je benen
  • Leun achterover en houdt de dumbbels op je borst en breng je ellebogen aan de zijkant van je lichaam en houdt de dumbells iets hoger dan de hoogte van  je borstkas.
  • Duw nu de dumbbells naar boven en naar elkaar toe zodat ze recht boven je borst eindigen.
  • Span je borstspieren aan op het moment dat je de dumbells boven je hebt.
  • Laat de dumbells langzaam en gecontroleerd zakken, laat de zwaartekracht niet het werk doen, nu ben je weer bij de begin positie.

Dumbbell Bench Press techniek

Zorg ervoor dat als je deze oefening uitvoert je rustig en diep ademt. Zorg er ook voor dat als je je armen naar boven brengt, ze niet op slot gaan staan waardoor je de spanning van je armen afhaalt.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

1 reviews

8/10 sterren

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat