COACH LOGIN
dumbbell flyes

Dumbbell Flyes

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De dumbell flyes, dumbell fly, is een oefening voor het bovenlichaam. Om je ellebogen achter tot achter je lichaam te kunnen bewegen is het noodzakelijk om een fitness bankje te gebruiken voor deze oefening. De primaire spiergroep die je aanspreekt met de dumbell flyes zijn de borstspieren en de schouderspieren. Op zich worden je spieren in je rug en armen ook gebruikt, maar dit zijn de secundaire spiergroepen die je bij deze oefening gebruikt. Wanneer je je buikspieren wilt gebruiken bij de dumbell flyes, dan kan dat door de oefening uit te voeren op een balans bal.

Dumbell Flyes

  • Primaire Spiergroep: Borst
  • Secundaire spiergroep: Schouders
  • Oefening Type: Isolatie
  • Benodigdheden: Dumbbell
  • Kracht Type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Instructies Dumbell Flyes

  1. Pak een set dumbbells en ga aan het einde van een plat bankje zitten met de halters rustend op je dijen.
  2. Ga liggen op het bankje en strek je armen uit met de halters boven je lichaam. De neutrale greep, met de handpalmen naar elkaar toe is de starthouding van de dumbell fly. De halters mogen elkaar niet raken. Houd je voeten vast op de grond voor het evenwicht. Buig je armen.
  3. Dit is de uitgangspositie voor de oefening.
  4. Langzaam laat je de dumbbells naar beneden zakken in een halve cirkel. Houd je armen licht gebogen.
  5. Wanneer de halters op de hoogte van je borst zijn, focus dan op de spiercontractie in je borst zodat deze samenknijpen en ga dan terug in exact dezelfde beweging met de dumbells naar de startpositie.
  6. Zonder dat de halters elkaar raken, laat je ze weer langzaam zakkentouch.
    Herhaal dit voor de gewenste reps.

Uitvoering Dumbbell Flyes

  • Deze oefening moet langzaam worden gedaan, met de nadruk op het traject van het samentrekken van de borstspieren.
  • Neem geen rust wanneer de halters boven je borst staan, maar houd de reps vloeiend in elkaar over lopen.
  • Laat de dumbells tot borsthoogte zakken en breng ze weer volledig naar boven.
  • Gebruik altijd een grote halve cirkel beweging bij het doen van deze oefening, en laat de halters niet te dicht bij het lichaam komen.

dumbbell flyes

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat