COACH LOGIN
Dumbbell Incline Bench Press

Dumbbell Incline Bench Press

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP
De Dumbbell Incline Bench Press, is een goede oefening voor bovenkant van je borstspieren. Het is een iets andere variant dan de Dumbbell Bench Press deze wordt uitgevoerd met 2 dumbbells op een plat trainingsbankje, maar bij deze oefening verzet de rugleuning van het bankje met een hoek van ongeveer 30 graden.
Met deze oefening train je de borstspieren en ook de triceps en de schouders.

Dumbbell Incline Bench Press

  • Primaire spiergroep: Borst
  • Gedetailleerde spier: Bovenkant van de borst
  • Secundaire spiergroepen: Schouders, triceps
  • Oefening type: Compound
  • Benodigdheden: Trainingsbankje, dumbbells
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Instructies Dumbbell Incline Bench Press

  • Zorg dat je de achterleuning van je trainingsbankje ongeveer op een hoek van 30 graden staat.
  • Start met het pakken van de dumbbelss met het gewicht dat je aankan, houdt deze aan de zijkant van je lichaam en ga dan zitten op het trainingsbankje
  • Til de gewichten op je benen
  • Leun achterover en breng de dumbbells naar boven met de binnenkant van je onderarmen naar elkaar toe.
  • Breng nu de dumbbells naar de zijkant en laat je ellebogen onder de hoogte van je schouders zakken.
  • Duw nu de dumbbells naar boven en naar elkaar toe zodat ze recht boven je borst eindigen, zorg dat je ellebogen niet op slot gaan.
  • Span je borstspieren aan op het moment dat je de dumbells boven je hebt.
  • Laat de dumbells langzaam en gecontroleerd zakken, laat de zwaartekracht niet het werk doen, nu ben je weer bij de begin positie.

Techniek Dumbbell Incline Bench Press

Een handige tip is om de dumbells om hoog te brengen door met je knieën de dumbbells de lucht in te duwen.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat