COACH LOGIN
Dumbbell Upright Row

Dumbbell Upright Row

6/10 sterren
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP
De upright row kan op verschillende manieren uitgevoerd worden: met dumbbells, barbells of met kabels. De Dumbbell Upright Row voer je uit met dumbbells, waar je het gewicht op plaats waarmee je de oefening wilt uitvoeren. De oefening voer je haast identiek uit als de cable upright row en de barbell upright row, maar je doet deze oefening met dumbbells. Naast de schouders train je met deze oefening ook de trapezius. Plaats de dumbbells voor je op de grond. Je pakt de dumbbells overhands vast, iets smaller dan schouderbreedte. Pak de dumbbells niet met behulp van je rug op. Deze houd je recht en je gaat door de knieen om de dumbbells op te pakken. Breng het gewicht langs je lichaam omhoog en laat het vervolgens gecontroleerd weer naar beneden zakken.

Dumbbell Upright Row

  • Primaire spiergroep: schouders
  • Secundaire spiergroepen: trapezius
  • Oefening type: compound
  • Benodigdheden: dumbbells
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Uitvoering Dumbbell Upright Row

Til de dumbbells langzaam omhoog en houd je handen in dezelfde positie als de beginhouding. Beweeg de dumbbells omhoog tot vlak onder je kin. Adem uit wanneer je het gewicht omhoog tilt. Nadat je de stang tot aan je kin hebt getild pauzeer je even en adem je in om vervolgens het gewicht weer gecontroleerd naar beneden te laten.

Belangrijk is dat je niet met je rug gaat bewegen bij de opwaartse beweging. Het is vrij verleidelijk om achterover te leunen en om op die manier meer gewicht te gebruiken maar dit komt noch de spiergroei of krachttoename die je beoogt ten goede.

Dumbbell Upright Row

Dumbbell Upright Row techniek

  1. Focus op je ellebogen. Deze bepalen voor een groot deel de oefening. Houd deze hoger dan je onderarmen, net als bij de barbell upright row.
  2. Leun niet achterover of voorover. Achterover leunen kan de oefening makkelijker maken en voorover leunen kan blessures veroorzaken.
  3. Houd het gewicht bovenin vast als je meer intensiteit wilt. En beweeg het gewicht langzamer naar beneden.
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

1 reviews

6/10 sterren
  1. Danny op zegt:

    Is er nog een verschil met deze oefening met dumbbells en de gekrulde stang?

    6/10 sterren
    Effectiviteit
    Moeilijkheid
    Resultaat

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat