COACH LOGIN
goodmorning

Good Morning

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Good Morning is een oefening die vooral is gericht op het trainen van de hamstrings. De Good Morning kan worden uitgevoerd met gestrekte benen en met gebogen benen.

Good Morning

  • Primaire spiergroep: Hamstrings
  • Secundaire spiergroep: Billen, Buikspieren, Onderrug
  • Oefening type: Compound oefening
  • Benodigdheden: Barbell
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Gevorderd

Hamstrings

De Hamstring groep bestaat uit drie verschillende spieren, zoals de Biceps Femoris (Long & Short Head), Semitendinosus en de Semimembranosus. De Biceps Femoris heeft als functie het buigen van het onderbeen (flexion) en het lange hoofd heeft ook als functie het strekken en het naar buiten draaien van het bovenbeen (extension & external rotation). De Semitendinosus en de Semimembranosus hebben als functie het buigen (flexion) van het onderbeen en het strekken (extension) van het bovenbeen.

Uitvoering Good Morning

  1. Pak een barbell van een barbellstation en plaats hem op schouderhoogte.
  2. Plaats vervolgens de schouders onder de barbell en laat de barbell rusten op de monnikskapspier of de achterste schouderspier.
  3. Plaats de voeten op heupbreedte.
  4. Let op je houding. Houdt de rug recht, schouders naar achteren en de knieën iets gebogen.
  5. Buig de heupen naar voren, waardoor je de billen naar achteren duwt.
  6. Laat nu het bovenlichaam naar voren zakken totdat deze parallel is met de vloer.
  7. Breng nu het bovenlichaam weer naar boven en kom terug naar de beginpositie.
  8. Herhaal voor het gewenste aantal repetities.

Good Morning techniek

Voor mensen met korte hamstrings is het bijna onmogelijk om deze oefening met gestrekte benen uit te voeren. Deze oefening rekt als het ware wel de hamstrings op wanneer u naar voren buigt.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat