COACH LOGIN
Hanging Leg Raise

Hanging Leg Raise

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De hanging leg raise is een oefening om een groot deel van de buikspieren te trainen, met als focus op de onderste buikspieren. De oefening is vrij lastig om uit te voeren, omdat je naast het hebben van een sterke core, je ook het volledige lichaamsgewicht dient te kunnen houden met je armen en je dient je balans te bewaken. De oefening voer je namelijk hangend uit, waar je de heupen en knieeen omhoog trekt richting je borst. Dit dien je te doen zonder dat je gaat schommelen.

Hanging Leg Raise

  • Primaire spiergroep: Buikspieren
  • Secundaire spiergroep: Onderarmen
  • Oefening type: Isolatie Oefening
  • Benodigdheden: Barbell
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Gevorderd

Uitvoering Hanging Leg Raise

De hanging leg raise is geen oefening voor beginners. Indien je je core en je armen hebt ontwikkeld kan dit een erg effectieve oefening zijn voor de buikspieren, met name het onderste deel. Daarnaast heb je weinig zaken nodig om de hanging leg raise uit te voeren omdat je lichaamsgewicht voldoende is. Een aantal tips voor de uitvoering van de hanging leg raise:

  1. Ga met je armen aan een optrekstang hangen.
  2. Wanneer je hangt probeer dan zo stil mogelijk te hangen. Een beweging vanaf het eerste moment kan leiden dat je gaat schommelen.
  3. Span je buik aan en trek je knieen langzaam omhoog. Het is de bedoeling dat je deze zo hoog mogelijk richting je borst optrekt.
  4. Houd je knieen hier een seconde vast
  5. Breng je knieen gecontroleerd terug naar de beginhouding en herhaal dit voor het gewenste aantal reps en sets.

Hanging Leg Raise Techniek

Een aantal tips die we je kunnen geven bij de uitvoering van de hanging leg raise hebben voornamelijk te maken met het tempo van de uitvoering. Indien je de oefening snel uitvoert merk je dat je minder de buikspieren traint en veel meer gaat je lichaam gaat  bewegen en schommelen.

Wil je de hanging leg raise verzwaren dan kun je dit doen met gewicht aan je voeten.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat