COACH LOGIN
incline bench barbell row

Incline Bench Barbell Row

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Incline Bench Barbell Row is een oefening gericht op het trainen van de rug. De oefening wordt uitgevoerd op een schuin ingesteld fitnessbankje (30 graden), waar je dit keer in een buiklig op gaat liggen.

Incline Bench Barbell Row

  • Primaire spiergroep: Rug (Lattisimus Dorsi)
  • Secundaire spiergroep: Biceps
  • Oefening type: Compound oefening
  • Benodigdheden: fitnessbank en barbell
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Gevorderd

Rug: Latissimus Dorsi

De Latissimus Dorsi heeft als functie het naar beneden trekken van de arm (extension), adductie (beweging zijwaarts naar het lichaam toe) en inwaarts roteren van de arm (endorotatie).

Uitvoering Incline Bench Barbell Row

  1. Stel een fitnessbankje in op een hoek van ongeveer 30 graden.
  2. Pak een barbell met het juiste gewicht en leg deze weg aan het eind van het bankje.
  3. Ga op het bankje liggen met je hoofd naar beneden (buiklig) met de voeten op de vloer.
  4. Pak de barbell vast breder dan schouderbreedte met een bovenhandse greep.
  5. Houd je hoofd (omhoog) mooi gelijk met je rug tijdens het uitvoeren van de oefening.
  6. Trek nu de barbell zo ver mogelijk richting je borst.
  7. Laat de barbell gecontroleerd weer zakken (laat het gewicht de grond niet raken).
  8. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

Incline Bench Barbell Row techniek

Probeer aan het eind van de beweging je schouderbladen goed samen te trekken. Hierdoor stimuleer je ook nog de Trapezius en Rhomboids.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californi├ź en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat