COACH LOGIN
Machine Biceps Curl

Machine Biceps Curl

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Er zijn diverse manieren om de biceps te trainen. Dit kan zowel met dumbbells, halter, EZ-bar, kabel en op een fitnesstoestel zoals de machine curl. De Machine Biceps Curl wordt met beide armen tegelijk uitgevoerd met behulp van het fitnesstoestel. Bij sommige toestellen kunnen de armen ook apart worden getraind, vaak is het echter aaneen geschakeld (V-vorm).

Machine Biceps Curl

Primaire spiergroep: Biceps brachii, Brachialis
Secundaire spiergroep: onderarmen
Oefening type: Isolatie oefening
Benodigdheden: Machine Biceps Curl
Kracht type: Pull
Moeilijkheidsgraad: Beginner

Biceps Brachii, Brachialis

De Biceps Brachii bestaat uit 2 delen (lang en kort hoofd) en heeft als functie het buigen (flexion) en het naar binnen indraaien van de onderarm (supination). Het lange gedeelte (lateraal gelegen) van de Biceps Brachii kan ook zorgen voor het buigen (flexion) van de arm. Een andere spier die onder de Biceps Brachii ligt is de Brachialis en deze heeft als functie alleen het buigen van de onderarm, maar is daarmee wel de meest krachtige buiger van de onderarm.

Uitvoering Machine Biceps Curl

  1.  Ga zitten op de machine en pak de handgreep vast in een onderhandse grip (vingers en duim aan de bovenkant).
  2. Plaats de bovenarmen op het kussen en zorg ervoor dat de borst niet hard tegen het kussen wordt gedrukt, omdat dit de ademhaling erg bemoeilijkt.
  3. Strek de armen uit en maak een lange beweging naar beneden (maar strek de armen niet helemaal uit). Breng vervolgens het gewicht weer omhoog.

Machine Biceps Curl techniek

Met deze oefening voel je echt dat je de Biceps aan het trainen bent. Het is belangrijk dat de armen zijn opgewarmd voordat je aan deze oefening begint. Indien dit niet het geval is zorg er dan voor dat de oefening niet te zwaar wordt begonnen. Wanneer je deze oefening uitvoert en beide armen tegelijk traint, dan is er een kans dat je meer gewicht pakt met je sterkste arm. Daarom is het ook altijd belangrijk om je biceps individueel te trainen.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat