COACH LOGIN
Peck Deck

Machine Flyes / Peck Deck

4/10 sterren
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Een peck deck machine of een machine fly is een oefening waarbij je de pectoralis major en de pectoralis minor geïsoleerd kunt trainen. Dit is een fitness toestel dat gebruik maakt van gewichten waarmee je op een gecontroleerde manier je borstspieren kunt trainen. De peck deck is feitelijk een dumbbell fly, waarbij je met je armen het gewicht naar binnen beweegt totdat je armen bij elkaar komen voor je borst.

Omdat je bij de peck deck oefening je armen op 90 graden voor je houdt worden naast je borstspieren ook de spieren in je schouders aangesproken.

De Machine Fly is feitelijk dezelfde oefening met de benaming: Peck Deck. Deze benamingen kunnen voor verwarring zorgen, aangezien de fitness oefening op een Fly Machine wordt uitgevoerd welke in de sportschool de naam Peck Deck meekrijgt.

Machine Flyes / Peck Deck

  • Primaire spiergroep: Borst
  • Secundaire spiergroep: schouders
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Peck Deck Machine
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Instructies Machine Flyes / Peck Deck

  1. De Peck Deck is een fantastisch apparaat om je borst geïsoleerd te trainen.  Stel de zithoogte in, zodat je bovenarmen parallel lopen aan de vloer. Druk de voetsteun naar beneden (indien nodig) en grijp de handgrepen, waardoor je onderarmen in de pads leunen.
  2. Stel het gewicht vervolgens in.
  3. Houd je rug recht, zit rechtop en klem je schouders en borst, zodat je de pads beheerst samenbrengt voor je borst.
  4. Knijp de borstspieren voor 2 a 3 seconden samen, wanneer de pads bij elkaar komen.
  5. Breng daarna de pads van de Machine Flyes weer terug in de startpositie.
  6. Let erop dat je niet je rug gebruikt wanneer je het gewicht naar voren brengt.

Uitvoering Machine Flyes / Peck Deck

Peck Deck
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

1 reviews

4/10 sterren

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat