COACH LOGIN
Machine-Hip-Extension

Machine Hip Extension

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Machine Hip Extension is een oefening vooral gericht op het trainen van de grote bilspieren (Gluteus Maximus). De Hamstring groep helpt ook mee in het naar achteren brengen van de benen (Hip Extension). Deze oefening is erg populair bij vrouwen omdat het zorgt voor een mooi getraind achterste.

Machine Hip Extension

  • Primaire spiergroep: Billen
  • Secundaire spiergroep: Hamstrings
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Machine Hip Extension
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Grote Bilspier (Gluteus Maximus)

De Gluteus Maximus is de grootste van de drie bilspieren en heeft als functie het strekken van het bovenbeen en het naar buiten draaien van het bovenbeen (external rotation). Het is de meest krachtige spier voor het achterwaarts kantelen (strekken) van het bovenbeen.

UitvoeringĀ Machine Hip Extension

  1. Ga op de verhoging staan en pak de handvatten vast.
  2. Het kussen moet zich onder de knieholte bevinden van het been dat getraind wordt.
  3. Breng het been naar achteren zo ver als goed aanvoelt.
  4. Span de bilspieren goed aan op het eind van de beweging.
  5. Breng het been dan weer terug naar de beginpositie.
  6. Herhaal dit voor het gewenste aantal repetities en verwissel dan van been en voer de oefening nog een keer uit.

Machine Hip Extension techniek

Het is ook mogelijk om deze oefening uit te voeren met behulp van een kabelmachine, deze oefening heet ook wel de Cable Hip Extension. Daarnaast is het mogelijk om deze oefening uit te voeren met de hulp van elastische banden. Een hele populaire oefening voor vrouwen voor het trainen van de billen.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californiƫ en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat