COACH LOGIN
One Arm Cable Extension

One Arm Cable Extension

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De One Arm Cable Extension is een goede oefening om de Triceps te trainen. Deze oefening wordt uitgevoerd met behulp van een kabelmachine. Het handvat dat bovenaan wordt vastgemaakt moet worden vastgepakt in een onderhandse greep. De nadruk in deze oefening ligt voornamelijk op het inwendige hoofd van de Triceps.

One Arm Cable Extension

  • Primaire spiergroep: Triceps
  • Secundaire spiergroep: Geen
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Kabelmachine met handvat
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Triceps Brachii (long, lateral & medial head)

De Triceps (driehoofdig) heeft als functie het strekken van de onderarm. Het lange hoofd speelt ook een rol in het strekken van de (boven) arm en adductie van de (boven) arm. De Biceps Brachii zorgt voor een buiging van de onderarm waardoor dit de antagonist is van de Triceps.

Uitvoering One Arm Cable Extension

  1. Ga voor een kabelmachine staan en maak een handvat vast aan de bovenzijde.
  2. Pak het handvat vast met een onderhandse greep.
  3. Houdt de ellebogen en bovenarmen netjes naast het lichaam.
  4. Alleen de onderarmen bewegen in een hoek van 90 graden, dus strek de armen uit en laat het gewicht gecontroleerd weer omhoog komen.

One Arm Cable Extension techniek

Zorg voor een goede balans en houdt de buikspieren goed aangespannen en de knieën ligt gebogen. De bovenarmen moeten mooi vlak naast het lichaam worden geplaatst en ze mogen niet meebewegen tijdens de oefening.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat