COACH LOGIN
one arm seated cable row

One Arm Seated Cable Row

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De One Arm Seated Cable Row is een oefening gericht op het trainen van de rug. De oefening wordt uitgevoerd met behulp van een kabelmachine. Het is zowel mogelijk om hem zittend op een fitnessbankje of zittend op de grond uit te voeren.

One Arm Seated Cable Row

  • Primaire spiergroep: Rug (Lattisimus Dorsi)
  • Secundaire spiergroep: Biceps
  • Oefening type: Compound oefening
  • Benodigdheden: Kabelmachine
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Rug: Latissimus Dorsi

De Latissimus Dorsi heeft als functie het naar beneden trekken van de arm (extension), adductie (beweging zijwaarts naar het lichaam toe) en inwaarts roteren van de arm (endorotatie).

Instructies One Arm Seated Cable Row

  1. Maak een handvat vast aan de onderste katrol van een kabelmachine.
  2. Ga zitten met je gezicht naar de kabelmachine toe en plaats de voeten tegen de kabelmachine met de knieƫn iets gebogen.
  3. Pak het handvat vast in een neutrale greep (duim omhoog) en trek nu het handvast naar je toe.
  4. Zorg ervoor dat je bovenlijf mooi recht blijft in een hoek van 90 graden met je benen.
  5. Laat het gewicht gecontroleerd weer zakken
  6. En herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

One Arm Seated Cable Row techniek

Soms wordt deze uitgevoerd met een bovenhandse greep waarin een draai wordt gemaakt naar een neutrale greep of zelfs helemaal door naar een onderhandse greep aan het eind van de beweging. Dat kan een keuze zijn om net een andere prikkel te realiseren.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californiƫ en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat