COACH LOGIN
Overhand close grip lat pull down 2

Overhand Close Grip Lat Pulldown

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Overhand Close Grip Lat Pulldown is een oefening gericht op het trainen van de rugspieren (Latissimus Dorsi). Deze oefening lijkt op de Lat Pulldown alleen wordt nu een korte rechte stang gebruikt (brede stang kan ook) en worden de handen dichter bij elkaar geplaatst.

Overhand Close Grip Lat Pulldown

  • Primaire spiergroep: Rug (Latissimus Dorsi)
  • Secundaire spiergroep: Biceps, Schouders
  • Oefening type: Compound oefening
  • Benodigdheden: Lat Pulldown met korte stang
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Rug: Latissimus Dorsi

De Latissimus Dorsi heeft als functie het naar beneden trekken van de arm (extension), adductie (beweging zijwaarts naar het lichaam toe) en inwaarts roteren van de arm (endorotatie).

Uitvoering Overhand Close Grip Lat Pulldown

  1. Maak een korte rechte stang vast (brede stang kan ook) aan het fitnesstoestel.
  2. Stel het juiste gewicht in en zorg dat de kniesteun goed op de knieën rust.
  3. Ga op het machine zitten met de armen helemaal uitgestrekt (pak de stang vast in een bovenhandse greep).
  4. Houd je bovenlijf mooi recht en breng de stang naar bovenkant borst.
  5. Laat de stang nu gecontroleerd weer omhoog zakken (de gewichten mogen elkaar niet raken).
  6. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

Overhand Close Grip Lat Pulldown techniek

Beweeg je bovenlijf niet op en neer tijdens deze oefening, dat is een vorm van smokkelen zodat overige spieren het werk overnemen van de Latissumus Dorsi.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat