COACH LOGIN
Overhead Cable Triceps Extension

Overhead Cable Triceps Extension

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Een heftige maar lekkere oefening om de Triceps te trainen is de Overhead Cable Triceps Extension. Er is ook een fitnesstoestel waarop je deze oefening kunt doen, maar net zo lekker pak je hem met behulp van een kabelmachine en een touw, of zelfs een korte stang in de vorm van een V of zelfs een korte rechte stang.

  • Primaire spiergroep: Triceps
  • Secundaire spiergroep: Geen
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Kabelmachine met touw
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Gevorderd

Triceps Brachii (long, lateral & medial head)

De Triceps (driehoofdig) heeft als functie het strekken van de onderarm. Het lange hoofd speelt ook een rol in het strekken van de (boven) arm en adductie van de (boven) arm. De Biceps Brachii zorgt voor een buiging van de onderarm waardoor dit de antagonist is van de Triceps.

Uitvoering Overhead Cable Triceps Extension

  1. Ga voor een kabelmachine staan en maak een touw vast aan de bovenzijde.
  2. Pak het touw vast en zorg dat je met je rug naar de kabelmachine staat.
  3. Zet een been voor het andere been weg en zorg voor een stabiele houding.
  4. Buk voorover en zorg voor een rechte rug.
  5. Probeer de bovenarmen stabiel te houden en laat alleen de onderarmen bewegen.
  6. Strek de onderarm helemaal uit.
  7. Laat het gewicht boven de nek weer langzaam terug zakken.

Overhead Cable Triceps Extension techniek

Dit is een lekkere en pittige oefening. Helaas is vaak de houding niet goed. Zorg voor een stabiele en gecontroleerde houding. Span de buikspieren goed aan en houdt de bovenarmen stil.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat