COACH LOGIN
Reverse Barbell Curl

Reverse Curl

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Reverse Curl is een oefening die voornamelijk is voor de strekspieren van de pols. Een verschil met de Reverse Wrist Curl is dat in deze oefening ook de Brachioradialis, en in mindere mate de Brachialis en de Biceps Brachii gebruikt worden.

Reverse Curl

  • Primaire spiergroep: Pols strekkers
  • Secundaire spiergroep: Brachioradialis
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Halter
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Pols Strekkers

De voornaamste taak van de pols strekkers is het strekken van de pols. Daarnaast zorgen de Extensor Carpi Radialis Longus en Brevis voor abductie van de hand. De Extensor Carpi Ulnaris heeft als tweede functie adductie van de hand. De Brachioradialis zorgt voor een buiging van de onderarm.

Uitvoering Reverse Curl

  1. Ga staan met de benen op heupbreedte en houdt de knieën ligt gebogen.
  2. Pak de halter vast op schouderbreedte met een bovenhandse greep.
  3. Houdt de ellebogen naast je lichaam en hef de halter omhoog en breng hem daarna weer helemaal naar beneden.
  4. Houdt de polsen gestrekt gedurende de hele oefening.

Reverse Curl techniek

De Reverse Curl traint de strekkers van de pols en het handgewricht. Daarnaast wordt de Brachioradialis getraind en in mindere mate de Brachialis en Biceps Brachii. Over het algemeen is de mens sterker in het buigen van de pols dan in het strekken. Dit komt omdat er drie spierlagen zijn voor het buigen van de pols en maar twee lagen met spieren voor het strekken van de pols. Daarom is dit een goede oefening om de strekspieren beter te ontwikkelen.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat