COACH LOGIN

Reverse Grip Preacher Curl

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Reverse Grip Preacher Curl is een oefening speciaal gericht op het trainen van de onderarmen en dan vooral de pols strekkers. Naast deze spieren worden ook de bovenarmspieren getraind zoals de Biceps, Brachialis en de Brachioradialis.

Reverse Grip Preacher Curl

  • Primaire spiergroep: Pols strekkers
  • Secundaire spiergroep: Biceps Brachii, Brachioradialis
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Barbell of EZ-Bar met Preacher bank
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Pols Strekkers

De voornaamste taak van de pols strekkers is het strekken van de pols. Daarnaast zorgen de Extensor Carpi Radialis Longus en Brevis voor abductie van de hand. De Extensor Carpi Ulnaris heeft als tweede functie adductie van de hand. De Brachioradialis zorgt voor een buiging van de onderarm.

Uitvoering Reverse Grip Preacher Curl

  1. Stel de Preacher bank in op de juiste hoogte.
  2. Pak een barbell met het juiste gewicht eraan en ga zitten op de Preacher bank.
  3. Pak de barbell vast met een bovenhandse greep.
  4. Zorg ervoor dat de bovenarmen op de bank blijven steunen en laat nu de onderarmen zakken tot ze niet verder kunnen (gestrekt op de bank).
  5. Breng nu de barbell zo ver mogelijk omhoog (ongeveer 90 graden), de enige buiging die plaats vindt is bij de ellebogen.
  6. Laat de barbell nu gecontroleerd weer zakken.
  7. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

Reverse Grip Preacher Curl techniek

Het is belangrijk deze oefening rustig en gecontroleerd uit te voeren. Let er ook op tijdens deze oefening dat er alleen een buiging plaatsvindt in de ellebogen en dat de bovenarmen rusten op het kussen van de Preacher bank.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat