COACH LOGIN
Reverse Triceps Bench Press

Reverse Triceps Bench Press

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Reverse Triceps Bench Press is een oefening vooral gericht op het trainen van de Triceps. Dit is een compound oefening, waardoor ook de Borst en de Schouders meehelpen in de uitvoering.

Reverse Triceps Bench Press

  • Primaire spiergroep: Triceps
  • Secundaire spiergroep: Borst, Schouders
  • Oefening type: Compound oefening
  • Benodigdheden: Barbell en fitnessbank (bankdruk)
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Gevorderd

Triceps Brachii (long, lateral & medial head) De Triceps (driehoofdig) heeft als functie het strekken van de onderarm. Het lange hoofd speelt ook een rol in het strekken van de (boven) arm en adductie van de (boven) arm. De Biceps Brachii zorgt voor een buiging van de onderarm waardoor dit de antagonist is van de Triceps.

Uitvoering Reverse Triceps Bench Press

  1. Ga liggen op een platte fitnessbank (bankdruk) en pak de stang vast met een onderhandse greep (duimen naar buiten).
  2. Lift de stang omhoog en strek je armen recht omhoog uit.
  3. Laat de stang nu zakken richting je borst en zorg ervoor dat je ellebogen naast je lichaam blijven.
  4. Duw nu de stang weer omhoog totdat de armen net niet helemaal op slot staan.
  5. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

Reverse Triceps Bench Press techniek

Het is veiliger deze oefening uit te voeren met behulp van een spotter (net als de Bench Press). Zorg dat je spieren (Triceps, Borst) goed zijn opgewarmd voordat je deze oefening gaat doen.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californi├ź en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat