COACH LOGIN
seated neutral dumbbell wrist curl

Seated Neutral Dumbbell Wrist Curl

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Seated Neutral Dumbbell Wrist Curl is een oefening gericht op het trainen van de onderarmen. Omdat de dumbbell in een neutrale positie wordt gehouden train je vooral de abductors van de hand.

Seated Neutral Dumbbell Wrist Curl

  • Primaire spiergroep: Onderarmen
  • Secundaire spiergroep: Geen
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Bankje met dumbbells
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Onderarmen

Zowel de abductors van de pols buigers en de pols strekkers spelen een rol in de uitvoering van de oefening. Spieren die vooral een rol spelen zijn de: Flexor Carpi Radialis, Extensor Carpi Radialis Longus en de Extensor Carpi Radialis Brevis.

UitvoeringĀ Seated Neutral Dumbbell Wrist Curl

  1. Pak twee dumbbells vast met een neutrale grip (handpalmen naar elkaar toe).
  2. Ga zitten op een plat fitnessbankje.
  3. De onderarmen rusten op de bovenbenen en de polsen moeten vrij kunnen bewegen.
  4. Laat nu de handen naar beneden zakken (alleen de polsen buigen).
  5. Breng nu de polsen zo ver mogelijk omhoog.
  6. Laat nu de dumbbells gecontroleerd weer zakken.
  7. En herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

Seated Neutral Dumbbell Wrist Curl techniek

Voor deze oefening is het niet nodig hele zware gewichten te gebruiken. Maak genoeg herhalingen met een niet te zwaar gewicht en zorg voor een volle beweging (full range of motion).

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californiƫ en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat