COACH LOGIN
Side Raise Machine

Side Raise Machine

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Side Raise Machine is een oefening voor het trainen van de schouderspieren en dan vooral gericht op het middelste hoofd (Acromial). Wanneer je de armen hoger dan de schouders laat komen dan komt de monnikskapspier (Trapezius) in actie.

Side Raise Machine

  • Primaire spiergroep: Schouders
  • Secundaire spiergroep: Geen
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Side Raise Machine
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

De Schouders Deltoid

De Schouderspier bestaat uit 3 verschillende hoofden. Er is een Clavicular (voorste) hoofd een Acromial (middelste) hoofd en een Scapular (achterste) hoofd.

De voornaamste functie van het voorste hoofd (Clavicular) is het voorwaarts kantelen van de arm en het naar binnen draaien van de arm.

De voornaamste functie van het middelste hoofd (Acromial) is abductie van de arm oftewel het zijwaarts naar boven brengen van de arm tot 90 graden.

De voornaamste functie van het achterste hoofd (Scapular) is het achterwaarts kantelen van de arm en het naar buiten draaien van de arm.

UitvoeringĀ Side Raise Machine

  1. Ga zitten op het fitnesstoestel en pak de handvatten vast.
  2. Soms zit u met uw rug tegen de steun aan en soms met de borst (type machine).
  3. Breng de armen omhoog zodat de bovenarmen horizontaal zijn.
  4. Laat nu de armen gecontroleerd weer zakken maar zorg voor een continue spierspanning dus leg de armsteunen niet neer.
  5. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

Side Raise Machine techniek

Deze oefening is voor veel mensen makkelijker uit te voeren dan wanneer de side raises met dumbbells of een kabelmachine wordt uitgevoerd. Dat maakt deze oefening geschikt voor beginners.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californiƫ en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat