COACH LOGIN
smith machine bench press

Smith Machine Bench Press

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Smith Machine Bench Press is een goede variant voor de standaard Bench Press wanneer je alleen bent en er geen spotter in de buurt is. Op deze manier kun je nog steeds veilig en zwaar de borst trainen. Tijdens deze oefening helpen de voorste schouderspieren (Clavicular) en de triceps ook mee met het uitvoeren van de beweging.

Smith Machine Bench Press

  • Primaire spiergroep: Borst
  • Secundaire spiergroep: Schouders, Triceps
  • Oefening type: Compound oefening
  • Benodigdheden: Smith Machine plus fitnessbank
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Pectoralis Major

De grote borstspier bestaat uit 2 hoofden (Clavicular & Sternal Head). En deze spieren hebben als functie het naar voren heffen van de arm (flexion), adductie van de arm en het inwaarts roteren van de arm.

UitvoeringĀ Smith Machine Bench Press

  1. Plaats een plat fitnessbankje onder de Smith Machine.
  2. Plaats de barbell op een hoogte zodat je er liggend bij kunt.
  3. Pak de barbell vast breder dan schouderbreedte.
  4. Maak nu een draai met de pols zodat de barbell los komt van de steun.
  5. Laat de barbell nu zakken tot aan de borst (nippelhoogte)
  6. Breng nu de stang weer omhoog met de armen zo goed als gestrekt.
  7. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.
  8. Maak weer een draai met de pols zodat de stang weer vast komt te liggen.

Smith Machine Bench Press techniek

Deze oefening is veiliger om uit te voeren dan de normale Bench Press wanneer er geen spotter is. Toch is het vaak ook handig om tijdens deze oefening een spotter te hebben.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californiƫ en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat