COACH LOGIN
smith machine shrug

Smith Machine Shrug

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Smith Machine Shrug is een oefening vooral gericht op het trainen van de monnikskapspier (Trapezius) en dan voornamelijk het bovenste gedeelte. Deze oefening wordt uitgevoerd met behulp van een Smith Machine.

Smith Machine Shrug

  • Primaire spiergroep: Trapezius
  • Secundaire spiergroep: Geen
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Smith Machine
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Trapezius

De Trapezius (Monnikskapspier) is de grote ruitvormige spier bovenop de rug.
Deze spier is opgebouwd uit drie delen. De bovenste vezels brengen het schouderblad omhoog. De middelste vezels trekken het schouderblad naar achteren en de onderste vezels trekken het schouderblad omlaag.

UitvoeringĀ Smith Machine Shrug

  1. Ga voor een Smith Machine staan en stel de bar in ter hoogte van je bovenbenen.
  2. Stel het juiste gewicht in door schijven aan de stang te hangen.
  3. Pak de stang vast iets breder dan schouderbreedte en haal de stang van de steun af (draai de stang iets door zodat hij niet meer vast haakt).
  4. De armen bevinden zich gestrekt iets voor en naast het lichaam.
  5. Breng nu de schouders omhoog (schouders ophalen) en zorg dat de armen gestrekt blijven.
  6. Laat de schouders gecontroleerd weer zakken
  7. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

Smith Machine Shrug techniek

Zorg er weer voor dat de rug mooi recht blijft en span de buikspieren aan. Maak geen draai beweging wanneer je deze oefening zwaar uitvoert. Haal je schouders op en laat ze gecontroleerd weer zakken.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californiƫ en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat