COACH LOGIN
standing barbell reverse wrist curl

Standing Barbell Reverse Wrist Curl

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Standing Barbell Reverse Wrist Curl is een oefening gericht op het trainen van de onderarmen en dan voornamelijk de pols strekkers. Spieren die hieronder vallen zijn de Extensor Carpi Radialis Longus, Extensor Carpi Radialis Brevis, Extensor Digitorum, Extensor Digiti Minimi en de Extensor Carpi Ulnaris.

Standing Barbell Reverse Wrist Curl

  • Primaire spiergroep: Pols strekkers
  • Secundaire spiergroep: Geen
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Barbell
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Pols Strekkers

De voornaamste taak van de pols strekkers is het strekken van de pols. Daarnaast zorgen de Extensor Carpi Radialis Longus en Brevis voor abductie van de hand. De Extensor Carpi Ulnaris heeft als tweede functie adductie van de hand.

UitvoeringĀ Standing Barbell Reverse Wrist Curl

  1. Pak een barbell met twee handen vast in een bovenhandse greep.
  2. De stang hangt rustend voorlangs tegen de bovenbenen aan.
  3. Ga rechtop staan en zorg dat de polsen zo ver mogelijk naar beneden gebogen zijn.
  4. Breng nu de stang omhoog door de handen naar boven te bewegen (alleen een buiging in de polsgewrichten).
  5. Laat nu de barbell gecontroleerd weer naar beneden zakken.
  6. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

Standing Barbell Reverse Wrist Curl techniek

Wanneer je bij deze oefening het idee hebt dat je bijna geen bewegingsvrijheid hebt in het polsgewricht, dan kun je deze oefening ook uitvoeren door de onderarmen te fixeren in een hoek van 90 graden ten opzichte van je bovenarmen en dan de oefening uit te voeren.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californiƫ en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat