COACH LOGIN
standing one arm cable row

Standing One Arm Cable Row

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Standing One Arm Cable Row is een oefening gericht op het trainen van de rug. De oefening wordt uitgevoerd met behulp van een kabelmachine. De Biceps helpen ook mee in het uitvoeren van de oefening.

Standing One Arm Cable Row

  • Primaire spiergroep: Rug (Lattisimus Dorsi)
  • Secundaire spiergroep: Biceps
  • Oefening type: Compound oefening
  • Benodigdheden: Kabelmachine
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Rug: Latissimus Dorsi

De Latissimus Dorsi heeft als functie het naar beneden trekken van de arm (extension), adductie (beweging zijwaarts naar het lichaam toe) en inwaarts roteren van de arm (endorotatie).

Uitvoering Standing One Arm Cable Row

  1. Maak een handvat vast aan de onderste katrol van een kabelmachine.
  2. Ga met je gezicht naar de kabelmachine toestaan en pak het handvat vast in een neutrale positie (duim omhoog).
  3. De knieën zijn redelijk gebogen en span de buikspieren aan.
  4. Trek nu het handvat zo ver mogelijk naar achteren.
  5. Laat het gewicht gecontroleerd weer zakken.
  6. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

One Arm Cable Row techniek

Zorg ervoor dat je lichaam zich mooi stabiel houd. Het moet je bovenarm zijn dat beweegt. Ook wordt deze oefening soms uitgevoerd met een draai (begint met een bovenhandse greep en eindigt in een neutrale of zelfs onderhandse greep).

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Reacties zijn gesloten.