COACH LOGIN
Standing wrist curl behind back

Standing Wrist Curl Behind Back

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Standing Wrist Curl Behind Back is een oefening vooral gericht op het trainen van de onderarmen. Er zijn bijna geen fitnesstoestellen om deze spiergroep te trainen, maar de spieren kunnen wel getraind worden met behulp van dumbbells en een halter. Meestal worden de bovenarmen zoals de Biceps en Triceps zwaar en vaak getraind maar de onderarmen worden overgeslagen. De Wrist Curl traint vooral de buigspieren van de onderarm. Zoals de Flexor Carpi Radialis, de Palmaris Longus en de Flexor Carpi Ulnaris. Daarnaast hebben de Flexor Digitorum Superficialis (diepliggende vingerbuigers) en de Flexor Digitorum Superficialis (oppervlakkige vingerbuigers) een grote rol in het buigen van de pols en de vingers.

Standing Wrist Curl Behind Back

  • Primaire spiergroep: Pols buigers
  • Secundaire spiergroep: Geen
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Barbell
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Pols buigers

De voornaamste taak van de pols buigers is het buigen van de pols. Daarnaast zorgt de Flexor Carpi Radialis voor abductie van de hand en de Flexor Carpi Ulnaris voor adductie van de hand. Leuk om te weten is dat 10 procent van de mensen geen Palmaris Longus heeft (een zwakke buiger van het polsgewricht).

UitvoeringĀ Standing Wrist Curl Behind Back

  1. Pak een barbell vast en plaats deze achter de rug.
  2. De handen zijn geplaatst met een onderhandse greep op schouderbreedte.
  3. Je staat rechtop en laat de barbell zakken zodat de polsen gestrekt zijn.
  4. Breng nu de barbell omhoog door alleen het polsgewricht te buigen.
  5. Laat het gewicht nu gecontroleerd weer zakken.
  6. En herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

Standing Wrist Curl Behind Back techniek

Deze oefening hoeft niet met hele zware gewichten te worden uitgevoerd. Vaak is een barbell alleen al zwaar genoeg of misschien zelfs wel te zwaar. Probeer een mooie lange beweging te maken ook al is de beweging al niet zo groot (slechts het buigen en strekken van de polsen).

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californiƫ en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat