COACH LOGIN
t-bar bent over row

T-Bar Bent Over Row

6/10 sterren
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP
De T-Bar bent over row, ook wel bekend als de Close Grip Bent over Row is een geweldige rug oefening die, wanneer correct uitgevoerd, kan bijdragen aan het ontwikkelen van een brede rug. De T-Bar bent over row is een variant op de barbell bent over row en voor het uitvoeren van deze oefening heb je een T-bar, of olympische halterstang nodig.  De  T-bar bent over row is dus een compound oefening waarmee je meerdere spiergroepen tegelijk traint. Naast de latissimus dorsi en trapezius werken de biceps, schouders en onderarmen ook mee bij het uitvoeren van deze oefening.

T-Bar Bent Over Row

  • Primaire spiergroep: Latissimus dorsi en trapezius
  • Secundaire spiergroepen: Biceps, schouders, onderarmen
  • Oefening type: Compound
  • Benodigdheden: Barbell
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Gevorderd

T-Bar bent over row uitvoering

  1. Pak de olympische halterstang, of t-bar en plaats het zo dat de achterkant niet kan bewegen. De kant waar je de bar optilt plaats je de schijven met gewicht.
  2. Ga met je benen op schouderbreedte met de stang tussen je benen.
  3. Squat naar beneden en pak de t-bar onderhands vast met de handpalmen naar elkaar toe.
  4. Houd je rug recht en til de t-bar op, zo hoog mogelijk.
  5. Laat het gewicht weer langzaam zakken en voer het gewenste aantal reps uit.

t-bar bent over row

T-bar bent over row techniek

  • Net als bij de andere bent over row oefeningen is het rechthouden van je rug erg belangrijk. Houd je hoofd omhoog en je richt je ogen naar voren. Dit zorg ervoor dat je vanzelf je rug recht gaat houden.
  • Houd je ellebogen onder controle bij het uitvoeren van de gehele oefening.
  • Pauzeer en knijp met je schouderbladen wanneer je de t-bar helemaal omhoog hebt getild.
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

1 reviews

6/10 sterren
  1. Marvin op zegt:

    Deze oefening is de 3rde oefening in mijn set. Al ruime tijd en altijd goed om te doen.

    Ik wissel af door de stang iets hoger te pakken, waardoor je de focus meer op de bovenkant legt van je rug.

    6/10 sterren
    Effectiviteit
    Moeilijkheid
    Resultaat

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat