COACH LOGIN
Tricep pushdown machine

Tricep Push Down Machine

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De Tricep Push Down Machine is een oefening vooral gericht op het trainen van de Triceps. Vaak is het mogelijk de handvatten naar binnen of naar buiten te verplaatsen en wanneer je deze naar buiten zet wordt het meer een borstoefening. Ook je lichaamspositie speelt een rol in de uitvoering van de oefening.

Tricep Push Down Machine

  • Primaire spiergroep: Triceps
  • Secundaire spiergroep: Borst, Schouders
  • Oefening type: Compound oefening
  • Benodigdheden: Triceps Push Down Machine
  • Kracht type: Push
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Triceps Brachii (long, lateral & medial head)

De Triceps (driehoofdig) heeft als functie het strekken van de onderarm. Het lange hoofd speelt ook een rol in het strekken van de (boven) arm en adductie van de (boven) arm. De Biceps Brachii zorgt voor een buiging van de onderarm waardoor dit de antagonist is van de Triceps.

Uitvoering Tricep Pushdown Machine

  1. Ga zitten op de machine en stel de handvatten in op de smalste stand.
  2. Houd je bovenlijf mooi rechtop en zorg ervoor dat je ellebogen mooi naast je lichaam blijven (naar binnen).
  3. Duw nu de handvatten naar beneden totdat je niet verder kunt.
  4. Laat nu het gewicht gecontroleerd weer terugzakken.
  5. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

Tricep Pushdown Machine techniek

Wanneer je de handvatten naar buiten zet en je bovenlijf meer naar voren hangt dan wordt het vooral een borst oefening (onderkant borst). Wanneer je vooral de Triceps wilt trainen dan wil je mooi rechtop zitten en de ellebogen naast je lichaam houden.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat