COACH LOGIN
V-bar Pull up

V-Bar Pull UP

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De V-Bar Pull Up is een oefening, die erg veel lijkt op de reguliere pull ups en is gericht op het trainen van de brede rugspier (Latissimus Dorsi). Om deze oefening uit te kunnen voeren moet je de V-Bar over de pull up bar bevestigen.

V-Bar Pull UP

  • Primaire spiergroep: Rug (Latissimus Dorsi)
  • Secundaire spiergroep: Biceps, Schouders
  • Oefening type: Compound oefening
  • Benodigdheden: V-Bar en Lichaamsgewicht
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Gevorderd

Rug: Latissimus Dorsi

De Latissimus Dorsi heeft als functie het naar beneden trekken van de arm (extension), adductie (beweging zijwaarts naar het lichaam toe) en inwaarts roteren van de arm (endorotatie).

UitvoeringĀ V-Bar Pull Up

  1. Plaats de V-Bar over de pull up bar of over het ijzer van de machine.
  2. Pak de V-Bar vast in een neutrale grip en strek je armen (voeten van de grond).
  3. Trek jezelf nu omhoog en positioneer je hoofd links of rechts van de balk om je hoofd niet te stoten.
  4. Laat jezelf gecontroleerd weer terugzakken.
  5. Zorg ervoor dat je linksom met rechtsom combineert.
  6. Herhaal dit voor het aantal gewenste repetities.

V-Bar Pull Up techniek

Probeer de uitvoering van de oefening lang te houden (full range of motion). Laat jezelf ook niet naar beneden vallen in de naar beneden gaande beweging. Om deze oefening zwaarder te maken kun je een riem omdoen met wat extra gewichten.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californiƫ en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat