COACH LOGIN
wide grip barbell curls

Wide Grip Barbell Curls

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De wide grip barbell curls zijn een variant op de barbell curls waar je de handen breder plaats dan schouderbreedte om op die manier een ander deel van de biceps aan te spreken. Met de wide grip barbell curls leg je meer nadruk op de binnenkant van de biceps. Je pakt de barbell breder vast dan schouderbreedte, met een onderhandse grip. Dat betekent dat je handpalmen van je af wijzen. Naast je handen plaats je de voeten ook iets breder. De rest van de oefening is gelijk als de gewone barbell curls. Til de barbell op tot ongeveer schouderhoogte, met je ellebogen in de zij. Hierdoor komt het gewicht van de barbell op de biceps te liggen. Houd de barbell een paar seconden vast om laat vervolgens de barbell zakken totdat je armen helemaal gestrekt zijn.

Wide Grip Barbell Curls

  • Primaire spiergroep: Biceps trainen
  • Secundaire spiergroepen: onderarmen
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Barbell
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

wide grip barbell curls

Uitvoering Wide Grip Barbell Curls

  1. Ga zittend of staan, afhankelijk welke variant je van de barbell curls wilt uitvoeren.
  2. Pak de barbell breder vast dan schouderbreedte met de handpalmen van je af.
  3. Houd je bovenlichaam recht en je voeten bij elkaar. Je armen dienen helemaal uitgestrekt te zijn.
  4. Wil je meer stabiliteit, zet dan een voet achter de ander.
  5. Curl de barbell tot schouderhoogte.
  6. Houd hier de barbell even vast en focus op het samenknijpen van je biceps.
  7. En laat de barbell gecontroleerd weer terugzakken.
  8. Herhaal voor het gewenste aantal reps.

Uitvoering techniek

  • Voer deze oefening uit met je ellebogen in je zij.
  • Je rug mag niet meedoen. Neig je met je rug het gewicht te willen tillen, dan is het gewicht te zwaar. Verlaag het gewicht en focus op een correcte uitvoering van de oefening.
  • De barbell mag niet je lichaam aanraken
  • Houd de spanning continu op de biceps. Laat het gewicht niet hangen, wanneer het in de beginpositie komt.
  • Voer de oefening gecontroleerd uit
WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat