COACH LOGIN
Wrist Roller

Wrist Roller

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

De spieren van de onderarm bestaan voornamelijk uit de pols buigers en de pols strekkers. Er zijn bijna geen fitnesstoestellen om deze onderarmen te trainen, maar ze kunnen wel getraind worden met behulp van dumbbells en een halter. Maar er is ook iets anders dat erg geschikt is voor het sterker maken van de onderarmen. Namelijk de Wrist Roller.

Wrist Roller

  • Primaire spiergroep: Pols buigers
  • Secundaire spiergroep: Geen
  • Oefening type: Isolatie oefening
  • Benodigdheden: Wrist Roller
  • Kracht type: Pull
  • Moeilijkheidsgraad: Beginner

Pols buigers

De voornaamste taak van de pols buigers is het buigen van de pols. Daarnaast zorgt de Flexor Carpi Radialis voor abductie van de hand en de Flexor Carpi Ulnaris voor adductie van de hand. Leuk om te weten is dat 10 procent van de mensen geen Palmaris Longus heeft (een zwakke buiger van het polsgewricht).

Uitvoering Wrist Roller

  1. Ga staan en pak de Wrist Roller vast met een bovenhandse grip.
  2. Buig de pols met de rechterhand en wanneer die niet verder kan pak je hem over met de linkerhand (of andersom).
  3. Herhaal dit totdat het gewicht niet verder omhoog kan.
  4. Laat vervolgens het gewicht weer langzaam zakken door de polsen te strekken om en om met linker en rechterhand.

Wrist Roller techniek

De Wrist Roller is eenvoudig zelf te maken. Benodigdheden zijn bijvoorbeeld een houten staaf of PVC buis en een schijf van bijvoorbeeld 5 kilo. Vervolgens heb je alleen nog een touw nodig om het gewicht met de stok of PVC buis te verbinden. De oefening is vooral gericht op de buigspieren van de pols.

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Koen Heijmans

Koen heeft zijn sportopleiding gevolgd in Santa Barbara, Californië en daar zijn diploma in Health and Physical Education behaald. Momenteel is hij personal trainer en schrijft vanuit zijn kennis en ervaring

Plaats een reactie

Effectiviteit
Moeilijkheid
Resultaat