COACH LOGIN
DSC_3855bo uitgelicht

Bo van den Brink: Figure atlete

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Bo van den Brink vertelt over haar passie voor fitness en deelname aan fitnesswedstrijden in de klasse “Figure”.

Bo van den Brinkbo van den brink joyce van egmond

Ik kwam met Bo in contact toen ik een photoshoot deed met haar en haar teamgenoten van Team Frank den Blanken. Enkele weken later deden we opnieuw een shoot, ditmaal samen met een vriendin van haar Joyce van Egmond. Joyce en haar vriend had ik ook al eens in de studio geschoten. We wisselden ideeën uit en waren het al snel eens dat we de shoot in een sportschool wilde doen. Het werd een toffe shoot bij sportschool Back2Basic in Purmerend waar met name de mannelijke leden aangenaam verast leken met de afleiding.

Omdat ik inmiddels wist dat beide dames binnenkort deel zouden nemen aan meerdere fitness&bodybuildwedstrijden leek het me leuk hun verhaal op Fitsociety.nl te delen ter motivatie en inspiratie.

About me

IN SHORT: fitness addict, healthy lifestyle, clean food & beach lover.

QUICK STATS: 26 jaar, 167 cm, 61 kg.

Hi all, mijn naam is Bo en ik ben 26 jaar. Samen met mijn vriend en hondje woon ik in Utrecht, waar ik ook werk – én waar ik op 15 minuten van Golds Gym zit. Mijn dag start iedere dag om 6:30uur (yes, inmiddels gaat dat me aardig af) zodat ik om 7:30uur kan beginnen met werken. Sinds drie jaar sport ik zes dagen in de week bij Golds Gym in Nieuwegein. Het begon allemaal voor de fun, een beetje cardio samen met een vriendin. Todat ik mijn vriend leerde kennen en hij mij in aanraking bracht met dumbells, barbells and more. Het duurde niet lang voordat ik compleet verkocht was aan de sport en alles daar omheen.

DSC_3915kleurwmMijn motivatie

Mijn motivatie komt door de resultaten die ik zie door mijn trainingen en door “schoon” te eten. Het vergt veel geduld en dat is iets wat ik mijzelf iedere keer weer moet zeggen. Het is niet alsof je een paar sit-ups doet en BAM!, een sixpack krijgt. Ik geloof dat er altijd ruimte is voor verbetering en het zien dat al het harde werk loont, motiveert me om door te gaan en om mijn lichaam naar een next level te brengen. Maar, ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik altijd 100 procent gemotiveerd ben om naar de gym te gaan of om schoon te eten. Zulke momenten zijn onwijs moeilijk, maar ik probeer mezelf dan altijd te motiveren door te bedenken hoeveel spijt ik zou krijgen als ik niet zou trainen of een slechte maaltijd zou nemen. Ik probeer luiheid of verleidingen zoveel mogelijk uit de weg te gaan door het lange termijn doel voor ogen te houden in plaats van hetgeen je wil op dat ene moment. Remember: consistency is key!

Nationale Figure atlete

In februari 2012 begon ik met trainen voor mijn eerste fitness wedstrijd in November. Trainen voor een wedstrijd inspireerde en motiveerde me om tijdens iedere training net dat beetje extra te geven. Ik ben altijd al een competitief persoon geweest – I love challenges. Meedoen met een fitness wedstrijd was toch wel een hele grote challenge. Op een podium, in bikini en op hakken! Man, wat doe ik mezelf aan dacht ik toen uiteindelijk de dag daar was en ik te horen kreeg dat de categorie body fitness zich klaar moest maken. Stijf van de zenuwen, maar ook vol van de adrenaline ging ik het podium op – dit was het moment om te laten zien waar ik zo lang en zo hard naartoe had gewerkt! Op het podium gingen de zenuwen al snel weg en deed ik de poses die ik inmiddels wel kon dromen. De meiden naast wie ik stond, vond ik allemaal erg mooi en waren erg aan elkaar gewaagd. Dat maakte het zo spannend! Uiteindelijk mocht ik er met de eerste prijs vandoor gaan! Blij dat ik was!

Na de wedstrijd moest degene met wie ik trainde stoppen en ben ik alleen verder gegaan. Een wedstrijd durfde ik niet opnieuw in te plannen, omdat ik niet genoeg vertrouwen had dat ik dit alleen zou kunnen voorbereiden. In Maart dit jaar kwam ik in gesprek met Frank den Blanken. We spraken over wedstrijden en mijn amDSC_4084wmbitie om weer mee te doen. We stelden doelen en maakten een plan voor de Atlas Cup op 25 oktober. Weer een nieuw begin! Wat had ik er zin in! Hup, weer aan de bak, focussen, trainings- en eetschema’s volgen en keihard m’n best doen. Het ultieme doel was om me bij de Atlas Cup te kwalificeren voor de Iron Man & Iron Maiden.

Deze wedstrijd stond al een lange tijd op m’n lijst. Dé B- wedstrijd van het jaar, dé wedstrijd waar je ‘het zwaard’ kan winnen en de wedstrijd waar mijn vriendinnetje Joyce zich al voor had gekwalificeerd in de Bikini Fitness klasse. Bij de Atlas Cup werd ik 2e wat betekende dat ik twee weken later deel mocht nemen aan de Iron Man & Iron Maiden samen met Joyce! Bij deze wedstrijd wonnen wij allebei onze klasse en de overall waardoor we aan het einde van de avond tegen elkaar moesten “strijden” om het zwaard. Onvergetelijk moment! Uiteindelijk was ik de gelukkige en mocht ik ‘m mee naar huis nemen. Toch voelde het alsof we ‘m samen hadden verdiend en zo namen WE ‘m mee naar Nieuwegein!

De inhoud van mijn koelkast

Mijn koelkast is altijd gevuld met proteine (chicken), verse en bevroren veggies, eieren en water.

Mijn favoriet: ACAI BOWL

Acai is een kleine, donkerblauwe tot paarse vrucht uit het Amazoneregenwoud in Brazilië. De Açaí-bes bevat de hoogste concentratie antioxidanten en zit vol met aminozuren, vezels, calcium, magnesium, kalium, vitamines en essentiële vetzuren. Samen met banaan en granola is dit een maaltijd to die for!

Mijn dieet

Ik heb een typische fitness eetschema: veel kip, kalkoen, vis, eiwitten, rijst, havermout en groente. Ik wissel af met koolhydraten; vier “hoge” dagen en vier “lage” dagen.

Voorbeeld hoge dag

* Maaltijd 1: 70 gram havermout, 2 eieren

* Maaltijd 2: 100 gram kip, 200 gram groene groente en 70 gram rijst (gekookt gewogen)

* Maaltijd 3: Questbar (cookies & cream)

* Maaltijd 4: 100 gram koolvis, 200 gram groene groente en 70 gram rijst (gekookt gewogen)

* Maaltijd 5: 50 gram havermout, 2 eieren

* Maaltijd 6: 100 gram koolvis, 200 gram groene groente .

*Bij een lage dag vervang ik de havermout met zalm en laat ik de rijst weg.

Favoriete quote?

“One Life – One Chance – Do what you love”

Voor meer inspiratie, motivatie en tips & tricks volg Bo dan op Facebook: https://www.facebook.com/bovandenbrinkfitness/ of op Instagram: https://instagram.com/bo_vd/

WEEKAANBIEDINGEN
BODY EN FITSHOP

Over Kenneth Nwosu

Kenneth Nwosu is gecertificeerd fitness-docent, natural bodybuilder en docent Ryukyu Kobujutsu (Japanse Krijgskunst). Als hoofdredacteur van FITsociety schrijft hij uitvoerig over alles met betrekking tot fitness, bodybuilding, voeding en supplementen.

Plaats een reactie